۸ مهر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۶
کد خبر: 81333288
T T
۰ نفر
استاندار مركزی: فرهنگ منفی گرایی باید كنار گذاشته شود

اراك - ایرنا - استاندار استان مركزی گفت: فرهنگ منفی گرایی باید كنار گذاشته شود و امیدواری واقع گرایانه جای آن را بگیرد.

' محمد حسین مقیمی ' عصر سه شنبه در جریان بازید از مجتمع گلخانه ای امان آباد اراك افزود: تولید كنندگان نباید خود را اسیر مشكلات كنند بلكه باید به جنگ مشكلات رفته و با مدیریت صحیح بر آنها غلبه كنند.

وی گفت: برخی از افراد به مشكلات بیش از اصل كار اهمیت می دهند، در حالی كه گلخانه داران امان آباد مثل سایر نقاط كشور هستند و باید مشكلات را با تلاش پشت سر بگذارند.

وی اضافه كرد: گلخانه داران امان آباد باید خود را با تولید كنندگان كشاورزی در سایر نقاط كشور مقایسه كنند و از قیاس خود با سایر بخش ها از جمله تجارت، صادرات و واردات پرهیز كنند .

استاندار با بیان اینكه تولید كنندگان در بررسی وضعیت خود باید سختی كار تولید به ویژه تولید كشاورزی را مد نظر داشته باشند، افزود: قانون بانكی و سایر قوانین برای كل كشور یكسان است و تولید كنندگان امان آباد نیز باید این مهم را در نظرداشته باشند و انتظارات خود را با واقعیت مطابقت دهند.

مقیمی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاكید كرد و گفت: سازمان جهاد كشاورزی فقط در صورت تامین آب باید نسبت به واگذاری گلخانه های جدید اقدام كند.

وی در خصوص نداشتن تلفن ثابت، وضعیت جاده و امنیت این مجتمع نیر دستور پیگیری صادر و اظها ركرد: مشكلات تولید كنندگان با رعایت موازین قانونی باید برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی نیز گفت: مجتمع گلخانه ای امان آباد با وسعت 107 هكتار اولین مجمتع گلخانه ای كشور محسوب می شود.

' علی بابایی ' افزود: این مجتمع دارای 118 واحد گلخانه ای است كه 90 واحد آن به بهره برداری رسیده و واگذاری بقیه در حال انجام است.

وی اظهار كرد: كار احداث زیرساختهای این مجتمع از سال 85 با 22 میلیارد ریال آغاز شده و در سال 88 به بهره برداری رسیده و امسال نیز سه میلیارد ریال برای انتقال آب مجتمع در نظر گرفته شده است.

گلخانه داران نیز طراحی و سازه نامناسب ، كمبود آب ، بالا بودن قیمت گاز، نداشتن پوشش مخابراتی، نبود آب آشامیدنی، بازپرداخت اقساط بانكی و بازاریابی را از جمله مشكلات خود عنوان كردند.

معاون برنامه ریزی استانداری، فرماندار اراك، مشاور و مدیر كل حوزه استاندار و مسوولان جهاد كشاورزی استان مركزی در این بازدید حضور داشتند.

559