۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 81332959
T T
۰ نفر

امام جمعه همدان: راه شهدا نباید فراموش شود

۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 81332959
امام جمعه همدان: راه شهدا نباید فراموش شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: زنده نگه داشتن راه شهدا و آرمان های الهی نباید فراموش شود.

به گزارش ایرنا آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' روز سه شنبه در آیین بزرگداشت شهید 'علی فرج پور' افزود: اگر راه و سیره شهدا فراموش شود، تقوی، فضیلت، حجاب و عفاف، نماز، روزه، حج و زكات هم فراموش خواهد شد چون شهدا پرچمدار این ویژگی ها هستند.

وی با بیان اینكه انسان برای این آفریده شده كه علم، عقل، عرفان و عشق را با هم گره بزند، گفت: سرچشمه همه خیرات علم است و اگر عقل، علم را حمایت نكند و پای ورقه علم را امضا نكند، علم به گمراهی می رود.

آیت الله محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داعشی ها همان دجال های بی مزد آمریكا هستند كه در سوریه، عراق، لبنان و یمن در حق اسلام جفا می كنند.

مدیر كل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز گفت: شهدای عظیم الشان كار حسینی كردند و اكنون وظیفه همه است كه با توان هر چه بیشتر راه و آرمان‌های آنان را ادامه و كار زینبی انجام دهند.

سردار 'عزت الله جعفری' همچنین گفت: این نظام با تلاش و خون شهدا به وجود آمده و آبیاری شده و باید تا منتج شدن به انقلاب امام زمان (عج) حفظ شود.

نماینده كمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح در غرب كشور نیز گفت: استان همدان دارای 450 شهید مفقودالاثر بوده و سهم شهر همدان 177 شهید است كه تا‌كنون اجساد آنها شناسایی نشده است.

'محمد جواد زمردیان' افزود: 80 شهید گمنام نیز در استان همدان دفن هستند كه با شناسایی شدن این شهید، آمار این شهدا به 79 نفر كاهش یافت.

وی با اعلام اینكه یكی از دو شهید گمنام دفن شده در دانشگاه علوم‌ پزشكی همدان، شناسایی شده گفت: در سال 91 در استان همدان نیز تشییع پیكر چهار شهید گمنام برگزار شد كه دو تن از آنها در دانشگاه آزاد تویسركان و دو تن دیگر در دانشگاه علوم پزشكی همدان دفن شدند.

زمردیان با اشاره به اینكه بانك اطلاعاتی DNA استان از سال 88 فعالیت خود را آغاز كرده است، گفت: یكی از دو شهیدی كه در سال 91 در دانشگاه علوم پزشكی دفن شده بود اكنون با تطبیق DNA او با DNA خانواده‌های موجود در بانك اطلاعاتی كشور مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی افزود: در مرداد سال جاری از مركز تحقیقات و ژنتیك ایران تماس گرفتند و اطلاع دادند نمونه DNA یكی از شهدای دفن شده در همدان با نمونه‌های موجود مطابقت دارد و در نهایت ظرف دو هفته این موضوع به قطعیت رسید.

زمردیان گفت: نام این شهید عزیز «علی فرج‌پور» فرزند اسدالله متولد 33 در شهر تبریز است.

وی افزود: در سال 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده به ‌طوری كه در هنگام شهادت 29 سال داشته و عجیب آنكه بعد از 29 سال نیز پیكرش به وطن باز می‌گردد، همچنین در مهر 91 دفن و در مهر 93 شناسایی می‌شود.



*دیدار آسمانی / پایان انتظار31 ساله



31 سال دوری، چشم انتظاری و غم غربت به پایان رسید تا با شناسایی شهید گمنام شهیدی از خطه تبریز دیداری آسمانی در دانشگاه علوم پزشكی همدان به ثبت برسد.

به گزارش ایرنا با ورود خانواده و همرزم شهید 'علی فرج پور' به خطه شهید پرور همدان، عطر و بوی شهدا در فضای دارالمومنین و دارالمجاهدین پیچید و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان مردم همدان تكرار شد.

گروه 120 نفری خانواده شهید فرج پور فرزندان و همرزمانش در میان استقبال پرشور مردم شهر مریانج وارد استان همدان شده اند.

اكنون همدان میزبان خانواده ای است كه پس از 31 سال دوری ، بی خبری و چشم انتظاری به امید وصال گمشده شان به این شهر آمدند.

پدر و مادری كه تاب دوری فرزند را نداشتند و همسری كه در فراق یارش، سه فرزند خردسال را با سختی های فراوان در نبود پدر، بزرگ كرده و به ثمر رسانده است، آن ها را صاحب زندگی كرده و حالا آمده است تا در یك دیدار آسمانی، با یارش از رنج آن روزها بگوید.

آذر ماه سال 91 یكی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشكی همدان در جایگاه ابدی خود آرام گرفت و اكنون پس از گذشت دو سال این شهید گمنام شناسایی شده است.

'علی فرج پور' شهید گمنامی است كه پس از 31 سال گمنامی با تلاش مركز تحقیقات و ژنتیك ایران و كمیته جستجوی مفقودین غرب كشور شناسایی شده است.

صبح روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشكی همدان مملو از جمعیت مشتاقی بود كه برای استقبال از این خانواده شهید آمده بودند، آمدند تا ثابت كنند مردم دارالمومنین همدان میزبان خوبی برای این شهید گرانقدر هستند.

حضور بسیجیان همدان و تبریز، اجرای برنامه های مداحی با زبان آذری ، سینه زنی، عطر افشانی مزار شهید از دیگر برنامه های این استقبال بود.

همچنین یكی از دانشجویان همدانی دل نوشته های خود را در رابطه با شهدا قرائت كرد و فضای روحانی و خاصی را به مجلس بخشید.

رونمایی از سنگ قبر شهید از دیگر برنامه های اثرگذار این آیین بود كه با شكوه خاصی و با حضور خانواده این شهید عزیز برگزار شد.

همسر شهید 'علی فرج پور' در این آیین با تقدیر از مردم همدان كه میزبان خوبی برای همسرش بودند گفت: 30 سال خستگی بزرگ كردن سه كودك كوچك بر روی دوشم سنگینی می كرد و هنگامی كه شنیدم همسرم شناسایی شده است خستگی این سالها از روی دوشم برداشته شده است.

بسیجی شهید 'علی فرج پور'،اسفند ماه سال 1333 در شهر تبریز متولد شدو در عملیات خیبر در جزیره مجنون در اسفند ماه سال 62 به شهادت رسید.

هویت این شهید بزرگوار پس از 31 سال مشخص شده است و این درحالیست كه خانواده و سه فرزند پسرش اكنون در تبریز زندگی می كنند.

شهید 'فرج پور' پس از شهید گمنام 'ایرج خرم جاه' كه سال گذشته شناسایی شد دومین شهید گمنامی است كه در همدان شناسایی شده است.

در حال حاضر 450 تن از شهدای استان همدان گمنام هستند و هنوز شناسایی نشده اند كه 177 تن از آنان مربوط به شهرستان همدان است و 80 شهید گمنام نیز در استان همدان آرمیده اند.

7523 /576 /7521/2624 / 1539
۰ نفر