۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81332757
T T
۰ نفر
بخش خصوصی در رفع چالش های بخش كشاورزی پیشگام باشد

گرگان - ایرنا - معاون وزیر جهادكشاورزی در امور تولیدات گیاهی، آب، شیوه های كشت و بالابودن هزینه های تولید را از مهمترین چالش های بخش كشاورزی دانست و نقش بخش خصوصی را در رفع این چالش ها مهم خواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عباس كشاورز' سه شنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهادهای كشاورزی تولیدات استان گلستان درگرگان گفت: با استفاده از ماشین آلات و تكنولوژی های موجود می توان مشكلات آب، شیوه های كشت و قیمت بالای تولید محصول را برطرف كرد.

وی، رویكرد دولت و وزارت جهادكشاورزی را حمایت ازبخش خصوصی اعلام كرد و افزود: این بخش می تواند با استفاده از تكنولوژی و تولید ماشین آلات با كیفیت در رفع چالش های فوق در بخش كشاورزی مساعدت نمایند.

كشاورز با بیان اینكه با نسخه های عمومی نمی توان چالش های بخش كشاورزی را رفع نمود، اضافه كرد: امروز نسخه های علمی و موردی كه در توان بخش خصوصی و مراكز علمی و دانشگاهی باشد، می تواند چاره ساز چالش های بخش كشاورزی باشد.

وی تصریح كرد: درسایه سیاست ها و رویكرد دولت و وزارت جهاد كشاورزی امروز فضا برای رقابت بخش خصوصی در كشور فراهم شده است و این بخش باید با استفاده از تكنولوژی و تولید ماشین آلات و ادوات با كیفیت، رضایت كشاورز را جلب و فاصله خود را با مزرعه كاهش دهد.

معاون وزیر جهادكشاورزی در امور تولیدات گیاهی هم چنین برلزوم كشت محصولات بصورت نشایی دركشور تاكید كرد و گفت: ترویج این نوع كشت در مصرف آب، افزایش راندمان تولید و كاهش هزینه های تولید محصول موثر است.

مدیرعامل شركت شركت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان نیز دراین مراسم گفت: این نمایشگاه با 70 غرفه درمقایسه با دوره قبل از لحاظ تعداد غرفه 22 درصد و از لحاظ اشغال سطح فضا 10 درصد بیشتر است.

'فرهاد كفائی پور' افزود: در نمایشگاه امسال كه كاملترین نمایشگاه در كشور به شمار می رود، علاوه بر حضور صنعتگران حوزه ماشین آلات و ادوات و نهادهای بخش كشاورزی از 12 استان كشور، نمایندگان شركت های خارجی از 7 كشور ' ایتالیا، آلمان، هلند، سوئد، چین، سوییس، تركیه' نیز حضور دارند.

رییس سازمان جهادكشاورزی استان گلستان نیز در این مراسم برلزوم نوسازی ماشین آلات و ادوات كشاورزی دراین استان تاكید كرد و گفت: بسیاری از ماشین آلات و ادوات كشاورزی از جمله 'تراكتور و كمباین' دراستان گلستان عمر بالایی دارند.

'مختار مهاجر' افزود: طی سال گذشته و امسال حدود 600 میلیارد ریال جهت مكانیزاسیون كشاورزی به این استان اختصاص یافته است كه پارسال 540 دستگاه تراكتور و امسال نیز 600 دستگاه دیگر تحویل می شود.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه كه تا 11 مهرماه هر روز از ساعت 15 تا 21 برای بازدید علاقمندان دایر است، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان، برخی معاونین و كارشناسان دو وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت و جهادكشاورزی و نیز برخی كشاورزان این استان حضور داشتند.

/7479/601