۸ مهر ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81331987
T T
۰ نفر

اردوگاه اتباع غيرمجاز خارجي در سراوان

۸ مهر ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81331987
اردوگاه اتباع غيرمجاز خارجي در سراوان

زاهدان - ايرنا - فرماندار سراوان گفت: اردوگاه نگهداري اتباع بيگانه غيرمجاز به زودي در اين شهرستان احداث مي شود.

به گزارش ايرنا، «درويش نارويي» در نشست مشترك شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر سه شهرستان سراوان، سيب و سوران و مهرستان افزود: 20 هزار تبعه غيرمجاز خارجي در اين شهرستان سكونت دارند كه نبود امكانات لازم براي بازگرداندن آنان مشكلات جدي بوجود آورده است.

وي يادآور شد: سراوان با داشتن 384 كيلومتر مرز، نخستين گذرگاه ورود موادمخدر و اتباع بيگانه در سيستان و بلوچستان محسوب مي شود.

نارويي ادامه داد: مرز سراوان تنها منطقه مرزي در سيستان و بلوچستان است كه تردد در آن صورت مي گيرد.

فرماندار سراوان گفت: آنچه در مرز اين شهرستان اتفاق مي افتد، به طور مستقيم بر امنيت كل استان تاثير دارد و حتي اگر دامنه آن گسترش يابد براي تمام كشور تبعات منفي خواهد داشت.

وي اظهار كرد: باندهاي قاچاق مواد مخدر و انسان به عنوان دو مولفه اصلي مضرات بسياري را در منطقه داشته و تمام مسايل فرهنگي، سياسي و اجتماعي شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است كه بايد در اين حوزه ريشه اي عمل كرد.

وي وجود سه هزار معتاد ولگرد را مخل امنيت باغات و هدر رفت محصولات كشاورزي در سراوان دانست و از مديران متولي خواست تا امكانات و شرايط لازم را براي نگهداري و ترك اعتياد و درمان معتادان فراهم كنند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اين شرايط ايجاد كمپ متمركز ترك اعتياد براي شهرستان هاي سراوان، سيب و سوران و مهرستان يكي از ضروريات است.

فرماندار سراوان افزود: اقدامات فعلي در حال انجام در زمينه اعتياد مقابله اي است و هيچ كار فرهنگي كه زمينه پيشگيري را داشته باشد، به دليل نبود اعتبارات در اين منطقه انجام نشده است.

نارويي با بيان اين كه ورود اتباع بيگانه به شهرستان مرزي سراوان و وقوع حوادث ناشي از تردد آنان باعث تحميل هزينه هاي درماني به بيمارستان رازي اين منطقه شده است، گفت: سال گذشته بيمارستان سراوان 18 ميليارد ريال براي درمان اين افراد هزينه كرده است.

نارويي افزود: با توجه به اين شرايط نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه به حوزه بهداشت سراوان در رابطه با درمان اتباع غيرمجاز خارجي هستيم.

به گزارش ايرنا، در نشست مشترك شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان هاي سراوان، سيب و سوران و مهرستان، مسوولاني از بخش اتباع خارجي و بهزيستي استان سيستان و بلوچستان نيز حضور داشتند.

سراوان در 350 كيلومتري جنوب شرق زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي پاكستان قرار دارد.

7307 / 653/ 2025