۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81330016
T T
۰ نفر

دادگاه تجدید نظر هشت فعال فیسبوكی برگزار شد

۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81330016
دادگاه تجدید نظر هشت فعال فیسبوكی برگزار شد

ایرنا – تهران – دادگاه تجدیدنظر هشت فعال در فیس بوك كه پیشتر از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات و غیره به 127 سال حبس محكوم شده بودند، صبح امروز در شعبه 54 دادگله انقلاب برگزار شد.

«شیما قوشه» وكیل مدافع دو نفر از این متهمان روز بكشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا افزود: دادگاه تجدیدنظر این افراد ساعت 11 امروز در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی پورعرب برگزار شد.

وی اضافه كرد: از هشت متهم این پرونده، هفت نفر در دادگاه حاضر بودند و تنها یكی از متهمان كه به قصد وثیقه آزاد است در جلسه حضور نداشت.

قوشه گفت: دادگاه تجدید نظر حدود چهار ساعت به طول انجامید و برخلاف دادگاه بدوی، قاضی اجازه داد متهمان صحبت كنند و با فرصت به دفاع از خود بپردازند.

وكیل مدافع دو نفر از متهمان این پرونده افزود: در جلسه تجدید نظر، متهمان ضمن دفاع از خود، خواستار اعمال رافت اسلامی شدند و از برخی اشتباهات خود را نیز پذیرفتند و ابراز ندامت و پشیمانی كردند.

قوشه گفت: در این جلسه نمایده دادستان و نماینده سپاه به عنوان ضابط پرونده حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان 25 فروردین ماه برگزار و بعد از چند جلسه رسیدگی، حكم دادگاه نهم اردیبهشت ماه صادر شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب، هشت جوان فعال در فیس بوك را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص مجموعا به حدود 127 سال حبس محكوم كرد.

این افراد تعدادی صفحه در فیس بوك را مدیریت می كردند كه از تیر سال 92 مورد مورد پیگرد قرار گرفته و با حكم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند.

متهمان این پرونده اتهامات مختلفی دارند اما اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام تقرییا در پرونده هر هشت نفر مشترك است.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهید مقدس(دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست، پرونده 27 بهمن سال گذشته برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.

دو متهم این پرونده به ترتیب به 18 سال و 91 روز و 19 سال و 91 روز حبس، پرداخت یك میلیون و 300 هزار تومان جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محكوم شدند.

سایر متهمان این پرونده نیز به 21، 14، 20، 8، 11 و 16 سال حبس محكوم شده اند.

اجتمام(4)**9140** 1418
۰ نفر