۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81328116
T T
۰ نفر
فرمانده نيروي زميني سپاه: دفاع مقدس، دشمنان نظام اسلامي را بي آبرو كرد

زاهدان- ايرنا- فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ايثارگري و از جان گذشتگي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس براي انقلاب اسلامي ايران آبرو خريد و دشمنان را بي آبرو كرد.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ پاسدار 'محمد پاكپور' روز شنبه در همايش بزرگ سران طوايف سيستان و بلوچستان به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: دشمنان براي بي ثبات كردن ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بسيار تلاش كردند.

وي اظهار كرد: قدرت هاي استكباري شرق و غرب با هدف جلوگيري از گسترش ارزش هاي انقلاب اسلامي با تمام قوا و تجهيزات به رژيم بعثي عراق براي تصرف خاك ايران اسلامي كمك كردند.

وي هفته دفاع مقدس را يادآور رشادت ها و ازجان گذشتگي هاي رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحميلي دانست و گفت: در شرايطي كه در آن دوران قدرت هاي بين المللي از جمله آمريكا، شوروي سابق، كشورهاي اروپايي و اعراب در مقابل جمهوري اسلامي صف كشيدند، ملت مقاوم و شجاع ايران باوجوددست به گريبان بودن با وضعيت ناامني داخلي و تحريم هاي خارجي با توكل به خداوند توانستند رژيم بعث عراق را شكست دهند.

فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: رژيم صدام در آن دوران بر اساس محاسبات اشتباه دنيوي خود خواست از وضعيت بي ثبات حاكم بر ايران استفاده كند و بدون توجه به قدرت رهبري، اعتقاد و ايمان ملت ايران به ارزش هاي انقلاب اسلامي هدف نخست خود را جداسازي خوزستان و هدف بزرگترش را نيز ساقط كردن نظام جمهوري اسلامي تعيين كرده بود.

وي اظهار داشت: ايمان به خداوند و اعتقاد راسخ به رهبري امام خميني(ره) باعث پيروزي رزمندگان اسلام با داشتن كمترين تجهيزات نظامي در برابر نيروهاي بعثي و قدرت هاي استكباري حمايت گر رژيم صدام شد.

سردار پاكپور با بيان اينكه دفاع مقدس مربوط به گروه و رده هاي خاصي نبود، اظهار داشت: مي توان با مطالعه زندگي نامه شهدا به اين نتيجه رسيد كه بيشتر آنان از اقشار دلسوز و مستضعف جامعه بودند كه بدون كمترين توقعي براي حفظ كيان ايران اسلامي از جان خود گذشتند.

وي گفت: متاسفانه افرادي كه حتي كمترين سهم را در دفاع مقدس نداشته اند از همه طلبكارتر و مدعي تر نسبت به انقلاب اسلامي هستند.

او ادامه داد: به عنوان نمونه شخصي كه متولد 54 بود از سال 57 تا 71 خارج از كشور زندگي مي كرد در فتنه 88 گفت 'ما انقلابمان را به دست نا اهلان نمي دهيم' در صورتي كه خودش از تاريخ انقلاب اسلامي هيچ اطلاعي نداشت بر اين اساس بايد براي بصيرت افزايي در جامعه تلاش شود در غير اين صورت بايد پاسخ گوي اين دنيا و آن دنيا خود و شهدا باشيم.

به گزارش ايرنا، همايش سران طوايف سيستان و بلوچستان به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده نيروي زميني سپاه، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان و علما و معتمدان و سران طوايف و اقوام شيعه و اهل سنت استان در تيپ تكاور 110 سلمان فارسي سپاه در زاهدان برگزار شد. ك/2

7307 / 653/ 605
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه