۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81327344
T T
۰ نفر

شهرستان كوثر آماده اجراي سرشماري كشاورزي است

۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81327344
شهرستان كوثر آماده اجراي سرشماري كشاورزي است

اردبيل- ايرنا - فرمانداركوثر از آمادگي كامل اين شهرستان براي اجراي طرح سرشماري كشاورزي خبر داد.

عليرضاعليپور روز جمعه در گفت وگوبا خبرنگارايرنا افزود: مقدمات لازم براي انجام سرشماري در شهرستان فراهم و با تشكيل ستاد سرشماري آماده اجراي اين طرح دركوثرهستيم.

وي زمان سرشماري سال 93 را از پنجم مهر تا 18 آبان اعلام كرد و بيان كرد: كلاس هاي آموزشي با كيفيت مناسب برگزار شده و امكانات پشتيباني لازم نيز پيش بيني شده است.

وي بيان كرد: اين سرشماري براي نخستين بار به صورت الكترونيكي اجرا مي شود و كاهش زمان استخراج و انتشار و دقيق بودن آن از مهمترين مزيت هاي اين سرشماري است.

وي بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازي براي ارائه پاسخ هاي صحيح در اين سرشماري تاكيد كرد و افزود: رسانه ها مي توانند با آگاه سازي مردمي، نقش خود را در جمع آوري اطلاعات صحيح در سرشماري عمومي كشاورزي به خوبي ايفا كنند.وي افزود: دهياران و شوراي اسلامي روستاها نقش موثر در اجراي مطلوب طرح دارند.

او خواستار همكاري كشاورزان با آمارگيران طرح سرشماري عمومي كشاورزي شد و گفت: مسوولان اجرايي سرشماري اهميت اين طرح و نقش آمار و اطلاعات صحيح را براي روستاييان تبيين كنند زيرا اجراي طرح سرشماري كشاورزي در شهرستان پيش نياز و بستر خوبي براي توسعه است.

عليپوراضافه كرد:سرشماري كشاورزي، عاملي براي حفظ و ارتقاي كشاورزي شهرستان و گامي بلند براي برنامه ريزي هاي آتي است.

وي تاكيد كرد: شهرستان كوثر قطب كشاورزي بوده و بنابراين ارائه آمار درست و صحيح از فعاليت كشاورزي مي تواند نقش مهمي در روند توسعه آن داشته باشد.

لازم به ذكراست سرشماري عمومي كشاورزي از 5 مهر تا 18 آبان سال 1393 در سراسر كشور از طريق مراجعه به بهره برداران كشاورزي و تكميل فرم ها براي يكايك بهره برداران انجام مي شود.

7123/530

سرخط اخبار استان‌ها