۲ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۷
کد خبر: 81324211
T T
۰ نفر

اطلاعات در يك نگاه

۲ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۷
کد خبر: 81324211
اطلاعات در يك نگاه

تهران- ايرنا- «پيشنهادهاي ايران براي بهبود وضع زيست محيطي جهان» و «جشن آغاز سال تحصيلي» تيترهايي هستند كه روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه به آنها پرداخت.

اين روزنامه تيتر يك را به عنوان پيشنهادهاي ايران براي بهبود وضع زيست محيطي جهان، اختصاص داد و به نقل از حسن روحاني رييس جمهوري در نشست اقليم سازمان ملل در نيويورك نوشت: دستور كار توسعه پايدار جمهوري اسلامي ايران طي سالي كه گذشت، روي آوردن به اقتصاد كم كربن بوده است. وي افزود: تغييرات دمايي و آثار آن بر كاهش بارندگي در منطقه خاورميانه و بروز خشكسالي مستمر و كم آبي منجر به افزايش فقر و احتمال بروز ناآرامي ها و تنش هاي مرزي شده و متاسفانه استمرار نزاع هاي سياسي و جنگ در كشورهاي هم جوار هم به مانعي در برابر دستيابي به توافقات عملي و پايدار براي حل مشكلات زيست محيطي منطقه اي تبديل شده است.

روزنامه اطلاعات در خبري ديگر عنوان جشن آغاز سال تحصيلي را انعكاس داد و نوشت: اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهوري در مراسم بازگشايي مدارس سراسر كشور در مدرسه دخترانه زينب (ع) واقع در منطقه 5 تهران، با بيان اين كه اگر چه مهرماه از پاييز طبيعت خبر مي‌دهد اما نويد بهار دانش در كشور ماست، اظهار كرد: مدرسه و دانشگاه جان را به كالبد جامعه بر مي‌گرداند و زنگ مدرسه زنگ زندگي است.

‏اين روزنامه در صفحه اخبار داخلي با بازتاب عنوان حل مساله هسته‌اي روابط ايران و آمريكا را متحول مي‌كند، نوشت: حسن روحاني رييس جمهوري، در ديدار مديران رسانه هاي آمريكايي در نيويورك، با اشاره به مكالمه تلفني خود با اوباما در سال گذشته گفت: در اين گفتگو سرفصل هايي از همكاري ها مطرح شد اما به اين نتيجه رسيديم كه اگر موضوع هسته اي ايران حل شود راه براي همكاري هاي 2 كشور بيشتر باز مي شود. طولاني شدن روند مذاكرات موجب تقويت بدبيني تاريخي در ايران نسبت به رفتار غرب و آمريكا شده كه مي تواند مانعي براي همكاري سريع 2 كشور در مسايل مختلف منطقه اي و جهاني شود، در صورتي كه حل اين مساله شرايط ميان ايران و آمريكا را متحول خواهد كرد.

توسعه كشت گلخانه‌اي در اولويت كاري وزارت جهاد كشاورزي است تيتر ديگر روزنامه اطلاعات است. توسعه كشت در گلخانه ها و الگوي كشت در اولويت برنامه هاي وزارت كشاورزي قرار دارد كه بايد با رفع مشكلات و كمك بهره برداران و حمايت دولت اين مهم هرچه سريع تر در بخش كشاورزي عملياتي شود.

اين روزنامه در خبري حمله هوايي نيروهاي ائتلاف به پايگاه‌هاي داعش در سوريه را برجسته كرد و نوشت: ارتش آمريكا و كشورهاي عضو ائتلاف ضد داعش اولين حملات خود عليه مواضع اين گروه تروريستي در سوريه را انجام دادند. در اين حملات هوايي 6 جنگنده بمب‌افكن و موشك‌هاي «تام هاوك» مورد استفاده قرار گرفتند. «رامي عبدالرحمن» مدير ديدبان حقوق بشر سوريه تاكيد كرد كه 120 تن از اعضاي داعش در حملات هوايي به رقه سوريه و مناطق اطراف آن كشته شدند.



**2059**9131
۰ نفر