۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81320821
T T
۰ نفر
بخش مرزي سومار در شهرستان قصرشيرين براي سومين بار لرزيد

قصرشيرين - ايرنا - زمين لرزه اي به بزرگي سه و شش دهم در مقياس دروني زمين (ريشتر) امروز يكشنبه براي سومين بار بخش مرزي سومار در شهرستان قصرشيرين را لرزاند.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 19 و سه دقيقه و 30ثانيه روز يكشنبه در اين بخش مرزي بوقوع پيوست.

براساس اين گزارش، موقعيت اين زلزله در عرض شمالي 33 و 76 طول شرقي 45 و 61 در عمق 18 كيلومتري زمين بوده و مركز آن در 13 كيلومتري سومار، 51 كيلومتري گيلانغرب در استان كرمانشاه و 56 كيلومتري زرنه از توابع استان ايلام ثبت شده است.

همچنين دو زمين لرزه ديگر به بزرگي سه و شش دهم در مقياس دروني زمين (ريشتر) در ساعت 18 و 40 دقيقه و 43 ثانيه در عمق هشت كيلومتري و زلزله ديگري به بزرگي سه و دو دهم در مقياس دروني زمين (ريشتر) در ساعت 12 و 46 دقيقه و 33 ثانيه بخش مرزي سومار در شهرستان قصرشيرين را لرزانده بود.

از روز جمعه 31 مرداد امسال تاكنون زلزله هاي متعددي با قدرت هاي متفاوت بخش مرزي سومار در شهرستان قصرشيرين را لرزانده كه بزرگترين اين زمين لرزه ها با قدرت پنج و چهار و نهم دهم بوده ولي مابقي زلزله ها كمتر از چهار ريشتر قدرت داشته است.

خوشبختانه زمين لرزه هاي مكاه گذشته بخش سومار هيچ گونه خسارت جاني نداشته است ولي موجب ترك خوردگي ديوارها و سقف برخي از منازل مسكوني و واحدهاي اداري اين بخش شده است.

بخش مرزي سومار در 90 كيلومتر شهرستان قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه قرار دارد.

707/712

سرخط اخبار استان‌ها