۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 81318661
T T
۰ نفر
يكهزار و 89 قطعه اشياي عتيقه با قدمت شش هزار سال در تهران كشف شد

تهران بزرگ - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: حدود يك هزار و 89 قطعه اشياي عتيقه با قدمت شش هزار ساله از منزلي در فرمانيه كشف شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سردار حسين ساجدي نيا صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ، افزود: پليس اطلاعات امنيت تهران در پي دريافت گزارشي مبني بر وجود اشيا عتيقه با قدمت هزار ساله در يك منزل در منطقه فرمانيه تهران با انجام مراحل قانوني اقدام به كشف و ضبط اين اشياي عتيقه كرد.

وي ادامه داد: در اين عمليات با دريافت حكم بازرسي و ورود به منزل از دادستان و همكاري دادسراي ناحيه يك و كارشناسن ميراث فرهنگي بعد از ورود به منزل حدود يك هزار و 89 قطعه اشياي عتيقه شناسايي و ضبط شد.

سردار ساجدي نيا افزود: اين ااشياي عتيقه ها با قدمت شش هزار ساله مربوط به دوران هاي هخامنشي، ساسانيان، ايلخانان سلجوقي و تعدادي نيز متعلق به دو سده اخير مي باشد.

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: تعدادي نيز در اين مجموع از كشفيات به صورت دست ساز بود كه به قصد جعل و تقلب در بين اشياي عتيقه كشف شده حاضر قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه كارشناسان ميراث فرهنگي بيشتر اشياي كشف شده در اين محل را به عنوان اشياي عتيقه با قدمت شش هزار ساله تشخيص داده اند، اظهار كرد: تاكنون برآورد قيمتي بر روي اشياي عتيقه كشف شده تعيين نشده است كه به همين منظور به تمام عتيقجات به واحد تخصصي ميراث فرهنگي انتقال داده خواهد شد كه ضمن ارزيابي و قيمت گذاري در نهايت در اختيار موزه هاي تاريخي كشور براي بازديد عموم قرار داده شود.

وي در مورد افرادي كه اقدام به نگهداري اشياي عتيقه كرده بودند، اظهار كرد: يك خانم و آقا متهمان اين پرونده هستند كه در حال حاضر در زندان به سر مي برند.

وي در مورد سوابق تخلفات اين دو نفر گفت: سابقه كيفري در رابطه با نگهداري و يا فروش اشياي عتيقه ندارند ولي در مورد جعل اشياي عتيقه پرونده داشته اند.

تهرام/1699/1109
۰ نفر