۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81316979
T T
۰ نفر
ورزش قهرماني شناسنامه و هويت يك استان است

بندرعباس - ايرنا - روزنامه نداي هرمزگان درشماره اخير خود در صفحه آخر اين نشريه 'ورزش قهرماني شناسنامه وهويت يك استان است' از قول نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي تيتر كرده است.

به گزارش نداي هرمزگان، نماينده مردم بندرعباس با حضور در برنامه زنده تلويزيوني سيماي خليج فارس (فرداي ورزش) ضمن تشريح برنامه خود و آشوري خطاب به وزير صنعت در زمينه حمايت صنايع از تيم هاي ورزشي استان اظهاركرد: بر سر منافع استان محكم مي ايستيم.

منصور آرامي نماينده مردم بندرعباس درمجلس شوراي اسلامي در زمينه مسائل مختلف ورزشي استان و بخصوص وضعيت تيم هاي ورزشي نكات و موضوعات مهمي را مطرح كرد و گفت: براي تقويت نگاه ها به موضوع ورزش استان نيازمند به تقويت مطالبه گري عمومي درسطوح مختلف جامعه هستيم تا از اين طريق امكان رشد ظرفيت هاي ورزشي استان فراهم و مديران هر حوزه خود را در زمينه ورزش مسوول بدانند.

اين نماينده ملت عنوان كرد: تقويت مطالبه گري در سطوح عمومي جامعه نيازمند به كار رسانه اي است و رسانه ها بخصوص صدا و سيما در اين زمينه رسالت مهمي بر دوش دارند.

*** ورزش قهرماني شناسنامه و افتخار مردم يك استان است

عضو هيات رئيسه كميسيون عمران ادامه داد: دركنار ايجاد زيرساخت هاي ورزشي در سطح محلات و روستاها كه يكي از پايه هاي تقويت ورزش در هر استان است، موضوع ورزش حرفه اي و كمك به خلق استعدادهاي ويژه در حوزه ورزش و حمايت از آنها تا رسيدن به سطوح مطرح ملي و بين المللي اهميت فراواني دارد چرا كه انگيزه بخش به جوانان بوده و روحيه خودباوري و تمايل به ورزش را در سطح جامعه و استان تقويت مي كند و به همين دليل بايد از دو محور به عنوان پايه هاي ورزش در كشور حمايت كرد.

آرامي گفت: جاي اين سوال وجود دارد كه شوراي ورزش استان تاكنون چند جلسه برگزار كرده است و آيا توانسته گامي موثر در زمينه ايجاد همگرايي ميان صنايع بزرگ استان براي حمايت از ورزش بردارد؟

وي افزود: بايد حمايت از ورزش در ميان مديران جامعه ما نهادينه شود و مديران از ورود به فعاليت هاي ورزشي و اختصاص اعتبار به اين حوزه گريزان نباشند و نسبت به جامعه اي كه در آن قرار دارند، احساس مسئوليت كنند و اين مسئله در مورد صنايع و ظرفيت هاي بزرگ استان اهميت فراوان تري دارد.

وي گفت: براي تقويت و ظهور در حوزه ورزش بايد حتما يك همگرايي در ميان مديران و يك مطالبه عمومي در ميان جامعه ايجاد شود تا بتوانيم به مانند بسياري از استان هاي كشور كه در زمينه ورزش گام هاي بلندي برداشته اند، حركت توام با اميد و روحيه براي جوانان را ادامه دهيم.

*** بر سر منافع استان محكم مي ايستيم

نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندرخمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: به عنوان نمايندگان مردم استان در مجلس بر سر حقوق مردم استان كه تامين كننده منافع ملي است، محكم و استوار مي ايستيم و اخيرا در نامه اي كه به همراه آقاي آشوري به وزير صنعت، معدن و تجارت نوشتيم مطالبه مردم استان و جوانان آن در زمينه باقي ماندن تيم واليبال آلومنيوم تحت حمايت مجموعه آلومنيوم هرمزگان را مطرح كرديم كه با موافقت ايشان و همين طور موافقت رئيس هيات عامل ايميدرو ( مهندس كرباسيان) اين مسئله به خوبي و به نفع هرمزگان حل شد و اميدواريم مسئولين مربوطه در استان نسبت به انجام سريعتر اين دستور اقدام كنند.

وي گفت: واگرايي در حوزه ورزش به ضرر استان و مردم استان است و در زمينه حمايت از نسل جوان و پوياي جامعه بايد همگرا و همدل به ميدان بيائيم و اجازه ندهيم كه شور و نشاط ميان جوانان با برخي تصميمات غيراصولي به ياس و ناراحتي تبديل شود. حتي اگر در كوتاه مدت نتايج خوبي هم بدست نيايد بايد در حوزه ورزش روند منسجمي را طي كرد تا توفيقات بزرگ بدست بيايد.

وي با انتقاد از بي توجهي مديريت آلومنيوم هرمزگان به دستور وزير صنعت، معدن و تجارت و مديريت هيات عامل و خواست و مطالبه به حق مردم هرمزگان در طول دو سه هفته اخير و عدم پاسخگويي به تماس هاي رسانه ها و نمايندگان براي سر و سامان بخشيدن به وضعيت تيم واليبال اظهار كرد: مديران ما اهل هر كجاي كشور كه هستند بايد نسبت به ورزش هرمزگان احساس مسئوليت كنند. البته ما اين مطالبه را تنها از آلومنيوم هرمزگان نداريم بلكه همه صنايعي كه در استان هستند از سيمان خمير تا فولاد هرمزگان و صنايع نفتي و مناطق آزاد و ... انتظار داريم كه بر اساس قانون هر جه كه امكان ايجاد زيرساخت و يا حمايت از تيم هاي ورزشي را دارند با جرات وارد ميدان شوند و در اين حوزه نقش آفريني كنند.

آرامي به موضوع واگذاري يكي از تيم هاي ورزشي استان اشاره كرد و گفت: در همين مسئله اخير مسئولين چندين استان با بنده تماس گرفتند و خواستار اين شدند كه نمايندگان در برابر واگذاري اين تيم مقاومت نكنند چرا كه آنها خريدار فوري و مشتاق اين باشگاه براي حضور در ليگ دسته اول بودند ولي ما با جديت در برابر اين مسئله كه تامين كننده انگيزه و هويت مردم هرمزگان است مقاومت كرديم و نبايد تصور شد كه اگر در استاني يك تيم در يك ليگ حضور دارد، تيم ديگر زائد است و بايد فروخته شود چرا كه حضور توامان چند تيم از يك استان در مسابقات رده بالاي حرفه اي در كشور نه تنها موجب آوازه آن استان در سطح كشوري مي شود بلكه بر دامنه توفيقات تيم ها نيز افزوده و ميدان را براي رقابت صحيح فراهم مي كند.

نماينده بندرعباس در ذكر مثالي در اين زمينه عنوان كرد: هم اكنون برخي از استان هاي كشور در ليگ برتر و يا دسته يك، دو يا سه تيم دارند اما به دنبال سهميه هاي بيشتر و خريد تيم هاي جديد هستند و ما نبايد به اين سادگي سرمايه هاي استان مان را رها كنيم و آنها را از دست بدهيم. هم اكنون بسياري از استان ها منتظرند كه ما سهميه مان را بفروشيم و آنها بخرند و وارد ميدان شوند.

*** كار تيم داري كار بزرگي است و هنر مديريت مي خواهد

عضو فراكسيون ورزش مجلس خاطر نشان كرد: كار تيم داري كار بزرگي است و مشكلات خاص خود را دارد. در كارهاي بزرگ است كه مديران بزرگ پرورش مي يابند و توان آنها سنجيده مي شود. تيم داري كار بزرگي است و هنر مديريت مي خواهد و بايد در استان دست به دست هم بدهيم تا در اين زمينه موفق شويم. در حال حاضر 28 تيم صنعتي در فوتبال حرفه اي در قالب سه ليگ حضور دارند. حتي 10 شهرداري در كشور تيم داري مي كنند و در رشته هاي مختلف از جمله واليبال، بستكنبال، ورزش هاي رزمي و ... به طور مجدانه در اين ميدان حضور دارند.

آرامي گفت: در ورزش برد و باخت جريان دارد اما روند تيم داري روندي مثبت و انگيزه آوري است و به جوانان انگيزه تلاش و كوشش براي قرارگرفتن در تيم هاي مطرح كشور را مي دهد كه نبايد از اين ظرفيت غافل شد.

وي افزود: به همت حمايت از ورزشكاران استان و ميدان دادن به آنها بخصوص در رشته هاي رزمي نظير ووشو، تكواندو، واليبال، فوتبال ساحلي، قايقراني و ورزش بانوان و ... اكنون موفقيت هاي فراواني در صحنه هاي مختلف ورزشي در سطح ملي و آسيايي و بين المللي ايجاد شده كه بايد قدر اين قهرماني ها را دانست و از فعالان اين عرصه به نحو شايسته اي حمايت كرد.

*** مناطق آزاد در ايجاد زيرساخت هاي ورزشي محدوديتي ندارند

عضو هيات رئيسه كميسيون عمران مجلس با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه فرهنگي و ورزشي هرمزگان، اظهار كرد: اگر چه ممكن است كه مناطق آزاد نتوانند تيمداري كنند اما در زمينه سازي براي توسعه ورزش مي توانند نقش ويژه اي ايفا كنند و محدوديتي بر سر راه ايجاد زيرساخت هاي مناسب ورزشي براي مردم در مناطق آزاد وجود ندارد

آرامي به ساخت ورزشگاه 20 هزار نفري در شهر بندرعباس اشاره كرد و عنوان داشت: در برخي زمينه ها شرايط مهيا است و بايد همت كنيم تا تيم هاي استان مان را راهي ليگ برتر كنيم تا بتوانند از اين ظرفيت هاي بزرگ و ارزنده به نحو قابل قبولي استفاده كنند.

وي نگاه دولتمردان به توسعه ورزش را مثبت و ارزنده عنوان كرد و اظهار داشت: هر جا كه مطالبه اي در زمينه هاي ورزشي مطرح بوده و حتي در نامه اي كه اخيرا بنده به اتفاق آقاي آشوري به وزير صنعت، معدن و تجارت نوشتيم بلافاصله ايشان دستور فوري در اين زمينه صادر كردند كه حمايت از تيم واليبال توسط آلومنيوم هرمزگان تداوم يابد و لذا نگاه دولتمردان به عرصه حمايت از ورزش در استان ها مثبت است و بايد مسئولين محلي در اين زمينه جدي تر و محكم تر پاي كار بيايند و از نگاه مثبت مسئولين بالادستي در اين زمينه استفاده كنند.

آرامي در پايان تاكيد كرد: مشكلات جوانان استان در همه بخش ها براي نمايندگان اهميت فراواني دارد و به جد مورد پيگيري قرار مي گيرد و اميدواريم بتوانيم با همه محدوديت ها و مشغله هايي كه در امر قانون گزاري داريم، مسائل مورد نظر مردم را پيگيري كنيم و به نتيجه مطلوب برسانيم.

روزنامه نداي هرمزگان به صاحب امتيازي غلامحسين عطايي دريايي است. ك/1

7195/668

سرخط اخبار استان‌ها