۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 81316491
T T
۰ نفر
آرد با درجه سبوس گيري 13.5 درصد در آذربايجان غربي توزيع مي شود

مهاباد - ايرنا - مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه هشت آذربايجان غربي گفت: توزيع آرد با درجه سبوس گيري 13.5 درصد در واحدهاي نانوايي اين استان از مهرماه امسال آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشمند جوادي روز چهارشنبه در جلسه شوراي آرد و نان مهاباد كه با حضور جمعي از مسوولان اجرايي و واحدهاي توليد آرد مهاباد برگزار شد افزود: واحدهاي توليدي بايد خود را با شرايط جديد و مصوبات شوراي آرد و نان استان تطبيق دهند و آردهاي با كيفيت و ميزان سبوس گيري 13.5 درصدي را توليد كنند.

وي اضافه كرد: بر اساس اين مصوبه خريد آرد از كارخانه هايي كه اين شرايط را رعايت نكرده و اين نوع آرد را توليد نكنند متوقف شده و سهميه آرد توليدي آنها به واحدهاي ديگر واگذار مي شود.

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه هشت آذربايجان غربي گفت: ماهيانه بيش 30 هزار تن گندم در سطح استان براي تبديل شدن به آرد به واحدهاي توليد آرد استان تحويل داده مي شود.

جوادي از واحدهاي نانوايي نيز خواست كه با افزايش كيفيت نان از ميزان هدررفت نان جلوگيري كرده و فرهنگ مصرف نان هايي با ميزان سبوس بالا را در بين مردم ترويج دهند.

فرماندار مهاباد نيز در ادامه اين نشست گفت: قيمت آرد و نان و ميزان سهميه واحدهاي نانوايي بايد بازنگري شود و ميزان سهميه واحدهايي كه نان با كيفيت توليد مي كنند، افزايش يابد.

جعفر كتاني افزود: براي حفظ سلامتي شهروندان بايد فرهنگ مصرف نان هاي سبوس دار در بين مردم ترويج داده شود و واحدهاي توليدي نيز خود را با استانداردهاي لازم در اين زمينه تطبيق دهند.

وي اضافه كرد: با توجه به حضور شمار زيادي مسافر در طول ايام سال مسوولان بايد در خصوص تامين آرد مورد نياز براي تهيه نان اين تعداد از مسافران نيز تدابير لازم را بكار گرفته شود.

مدير شركت غله مهاباد نيز در اين جلسه گفت: در نيمه اول سال جاري بيش از 9 هزار و 900 تن آرد در بين واحدهاي نانوايي توزيع شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 33 درصد افزايش يافته است.

سليم احمدي افشار افزود: اين مقدار آرد در بين 243 واحد نانوايي اين شهرستان به صورت سهميه اي توزيع شده كه از اين تعداد 181 واحد در مناطق شهري و 62 واحد در مناطق روستايي فعاليت مي كنند.

در ادامه اين نشست ديگر اعضاي جلسه نيز نظرات و پيشنهادات خود در خصوص راهكارهاي ترويج فرهنگ مصرف نان سبوس دار و نظارت بيشتر بر فعاليت واحدهاي نانوايي مطرح كردند.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

7512/584/581

سرخط اخبار استان‌ها