۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81316067
T T
۰ نفر
قرارگاه قرآني با محوريت مردم در استان فارس راه اندازي مي شود

شيراز- ايرنا- معاون فرهنگي و ارتباطات نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت:به دنبال شكل گيري قرارگاه فرهنگي در استان، قرارگاه قرآني فارس با هدف هم افزايي تلاش ها در اين حوزه ، به زودي راه اندازي خواهد شد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمد جعفري، چهارشنبه در نشستي با نمايندگان رسانه ها در شيراز افزود:شوراي قرآني استان فارس پيش تر تشكيل شده است اما ما بر اين باور هستيم كه اشاعه و گسترش فرهنگ قرآني و انس با آن در جامعه در قالب شكل گيري ستاد مردمي اثرگذار تر است و از اين رو، به دنبال آن هستيم تا قرارگاه قرآني اين استان را با محوريت ستاد مردمي فعال كنيم.

معاون فرهنگي و ارتباطات نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس اظهار كرد:پيش از اين گام هايي براي شكل گيري قرارگاه فرهنگي به معناي مديريت واحد فرهنگي در اين استان برداشته شده است و هم اكنون مقدمات حركت اثرگذار اين قرارگاه در دو بخش دستگاه هاي اداري و موسسات مردمي فراهم است.

وي هدف از شكل گيري و فعاليت قرارگاه فرهنگي را اعتلاي فرهنگ ديني و انقلابي و برنامه ريزي براي پالايش تدريجي عناصر نامطلوب از فرهنگ جامعه بيان كرد.

جعفري با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب در مورد ماموريت هاي رسانه و اهميت آن به تشريح مباني كار رسانه در قرآن كريم و روايات پرداخت و گفت:نقد منصفانه و عيارسنجي درست و صحيح، خودداري از دروغ و غيبت و حفظ آبروي افراد از جمله نكات مورد تاكيد در دين مبين اسلام است.

معاون فرهنگي و ارتباطات نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس ، جايگاه اين نهاد را در فارس ممتاز و ويژه توصيف كرد و گفت:اين نهاد نقش موثري در شيراز و فارس ايفا مي كند چرا كه نماينده ولي فقيه خط اتصال به ولايت است و عامل وحدت بخش در جامعه و فصل الخطاب همگان محسوب مي شود.

وي با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي'گفت: مسووليت نماينده ولي فقيه در استان فارس در حوزه فرهنگ مسووليت خطير و ارزشمندي است آن هم در شرايطي كه فرهنگ مانند نياز انسان به آب و هوا از ملزومات زندگي بشري است.

جعفري گفت:نماينده ولي فقيه در استان فارس همچنين مامن و پناهگاهي براي مردم در مسير دست يافتن به حقوق آنهاست كه در جامعه به اين جايگاه غفلت شده است و اگر دلسوزان نظام از اين ظرفيت بيشتر استفاده كنند زودتر به اهداف بلند كشور دست مي يابيم.

وي اظهار كرد: نماينده ولي فقيه رابط مردم و دولت است و به نمايندگي از مردم، سخن آنها را به گوش مسوولان مي رساند و سازوكاري كه نماينده ولي فقيه در اين زمينه در استان فارس ايجاد كرده است، در كشور كم نظير است.

معاون فرهنگي و ارتباطات نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز ، همچنين بر تقويت ارتباطات و هم افزايي با اصحاب رسانه در استان فارس تاكيد كرد و گفت: براين باوريم كه ارتباط دوسويه ميان اهالي رسانه و نهاد بايد برقرار باشد.

سيدنيما نبوي ، مسوول جديد روابط عمومي نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز نيز در اين نشست با قدرداني از هم افزايي خوب رسانه ها با اين نهاد گفت: اين نهاد همه مسائل خرد و كلان را در اين استان رصد مي كند.ك/2

2026 /679