۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۳۲
کد خبر: 81315417
T T
۰ نفر
برگزيدگان جشنواره منطقه اي سينماي جوان ايران معرفي شدند

تربت حيدريه - ايرنا- پنجاه و يكمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان ايران با عنوان ' تيژ' شامگاه سه شنبه طي مراسمي در تربت حيدريه با معرفي افراد برگزيده اين دوره، به كار خود پايان داد.

در اين چارچوب هيات داوران جايزه بزرگ جشنواره به همراه تنديس و مبلغ 40 ميليون ريال به 'ياسر خير' از زاهدان براي فيلم 'زمستان عشق و ساير قوانين' اهدا كرد.

در بخش پژوهش فيلم مستند نيز از ميان دو نامزد، تنديس جشنواره و مبلغ 20 ميليون ريال به 'مرتضي كاوياني' از زاهدان اهدا شد.

در بخش فيلمنامه هم از ميان سه نامزد تنديس جشنواره و مبلغ 20 ميليون ريال به 'ابراهيم زاد' از تهران براي فيلم 'زني پوشيده با گردنبند' اختصاص يافت.

همچنين ديپلم افتخار و مبلغ 10 ميليون ريال به 'بهروز بادروج' از زاهدان براي تصويربرداري فيلم 'زمستان عشق و ساير قوانين' و همچنين تنديس و مبلغ 20 ميليون ريال به 'حميد مهرافروز' از تبريز براي فيلمهاي 'كوزمك و پرتلك باز' اهدا شد.

در بخش تدوين نيز تنديس و مبلغ 20 ميليون ريال به 'بهنام پور شكيبا' از بوشهر براي فيلم 'هلهله جنگ' اهدا شد.

تنديس جشنواره و مبلغ 20 ميليون ريال در بخش صدا به 'حسين قورچيان' از تهران براي صداگذاري فيلمهاي 'صورتهاي متروك، پر تلك باز و زمستان عشق و ساير قوانين' اهدا شد.

مچنين هيات داوران با اهداء ديپلم افتخار و مبلغ 10 ميليون ريال به 'عليرضا فرخنده كيش' از تهران براي فيلم ديوار تقدير كرد.

در بخش فيلم پويانمايي نيز تنديس جشنواره و مبلغ 25 ميليون ريال به 'محمد زارع و شلاله خيري' از تبريز براي فيلم 'دخترك آت آشغالي' اهدا شد.

براي بهترين فيلم مستند از ميان چهار نامزد نيز تنديس و مبلغ 25 ميليون ريال به 'آزيتا رصافي' از تهران براي فيلم 'آرزوهاي خط خورده' اهدا شد.

در بخش بهترين فيلم تجربي دو ديپلم افتخار و مبلغ 20 ميليون ريال به 'مازيار كاظمي' از تربت حيدريه و 'حميد اميري' از گناباد به ترتيب براي فيلمهاي 'ريورس و انقلاب زباله ها' اهدا شد.

همچنين از ميان چهار ناامزد در بخش بهترين فيلم داستاني، دو ديپلم افتخار و مبلغ 20 ميليون ريال به 'عليرضا سلمانپور' از تهران و 'سعيد روستايي' از تبريز اهدا شد.

در بخش استعداد جوان نيز تنديس و مبلغ 15 ميليون ريال به 'جلال بزماني' از تربت حيدريه براي فيلم 'كمي قشنگتر' اهدا شد.

همچنين دربخش عكس تنديس جشنواره و مبلغ 10 ميليون ريال به 'اميرعنايتي' از تربت حيدريه به عنوان نفر نخست و ديپلم افتخار و مبلغ هشت ميليون ريال به 'تكتم استيلايي' از نيشابور براي عكس 'مترسك' به عنوان نفر دوم و همچنين لوح تقدير و مبلغ شش ميليون ريال به 'علي اكبر محمدزاده' به عنوان نفر سوم از گناباد براي مجموعه عكس خشكسالي اهدا شد.

در بخش عكس همچنين دو لوح تقدير و مبلغ شش ميليون ريال به 'ابوالفضل اذيم' از بوشهر و 'احسان كمالي' از مشهد اهدا شد.

پنجاه و يكمين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان ايران با عنوان 'تيژ' با حضور استانهاي خراسان رضوي، گلستان، آذربايجان شرقي، تهران، ايلام، بوشهر و سيستان و بلوچستان به مدت پنج روز در تربت حيدريه برگزار شد.

'تيژ' در گويش محلي جنوب خراسان به ريشه گياه زعفران گفته مي شود.

2691/660

سرخط اخبار استان‌ها