۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81314496
T T
۰ نفر
شبكه كتابخوانان حرفه ای در مازندران 33 هزار نفر  عضو دارد

ساری-ایرنا-سرپرست امور كتابخانه های عمومی مازندران گفت: شبكه كتابخوانان حرفه ای در استان 33 هزار نفر عضو دارد .

' عبدالحسین باقری' روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اعضا سال گذشته حدود 16 هزار نفربود كه امسال با استقبال مواجه و افزایش چشمگیری یافته است .

وی تشكیل شبكه كتابخوانان حرفه ای در سال 1390بعنوان نخستین شبكه كتابخوانی كشور برای ارتقای مطالعه مفید دانست و ادامه داد: امكانات فراوان این شبكه از جمله برگزاری مسابقات كتابخوانی، امكان دسترسی به اطلاعات با عناوین متعدد كتاب، بحث و تبادل نظر در خصوص كتاب های برتر، عضویت در گروه های مختلف با موضوعات مطالعاتی گوناگون و بهره مندی از نظرات آنها از عوامل مهم در افزایش رغبت به عضویت در آن است.

سرپرست امور كتابخانه های عمومی مازندران گفت: علاقمندان با ایمیل شخصی خود می توانند پس از نام نویسی و عضویت در پایگاه اینترنتی www.booki.ir نسبت به نقد و بررسی كتاب و شركت در مسابقات فرهنگی و كتابخوانی اقدام كنند.

وی همچنین به راه اندازی 23 ایستگاه مطالعه كتاب در پنج فاز در ساری، آمل ، بابل ، بهشهر ، قائمشهر و نوشهراشاره كرد و گفت: در هر فاز15 عنوان كتاب وارد ایستگاه های مطالعات كتاب شد كه تاكنون 300هزار جلد كتاب دراین مجموعه ها قرار گرفته است .

بر اساس آمارهای رسمی هم اكنون 98 باب كتابخانه های عمومی در مازندران وجود دارد.

بیش از 105 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و200هزار نفری مازندران عضو كتابخانه های عمومی هستند.ك/3

7329/506

سرخط اخبار استان‌ها