۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۴۳
کد خبر: 81314053
T T
۰ نفر
نقش فيلم مستند در توسعه صنعت گردشگري بسيار موثر است

تهران بزرگ-ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دماوند گفت: نقش فيلم هاي مستند و هنرهاي نمايشي در توسعه صنعت گردشگري به ويژه در شهر دماوند به دليل داشتن پتانسيل ها و قابليت هاي توريستي بسيار موثر است.

به گزارش ايرنا 'محمود پورديوان بيگي مقدم' عصر روز دوشنبه در مراسم رونمايي از فيلم مستند 'اينجا دماوند است...' كه با حضور مسوولان شهرستاني و شهر دماوند و نيز هنرمندان منطقه در سالن اجتماعات فرهنگسراي كوثر برگزار شد، اظهار كرد: فيلم و سريال به عنوان يكي از مهم ترين ابزارهاي ارتباط جمعي در زندگي امروزه، داد و ستد هاي اجتماعي، ساختار زندگي انسان ها، چگونگي برقراري ارتباطات درون گروهي و برون گروهي و حتي انديشه هر فرد براي چگونه زيستن است.

وي ادامه داد: اين ارتباط به گونه ايي است كه مي توان ادعا كرد انديشه ها، عقايد و نگرش ها در يك روند كلي فلسفه زندگي انسان ها با فيلم شكل مي گيرد، تغيير مي كند و اصلاح يا تخريب مي شود.

اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني فيلم و سينما به خصوص در محصولات ديجيتال، جزء جدايي ناپذير زندگي آدمي بوده و بشر را به خود وابسته كرده است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دماوند با بيان اينكه اين مهم در زندگي امروزه ما نيز محسوس مي باشد، بيان كرد: داستان و مستند را مي توان از نمونه هاي هنر نمايشي دانست كه نقش بسزايي در باورهاي انساني دارد.

مقدم به اهميت مستند پرداخت و گفت: فيلم مستند داراي ويژگي هاي بسياري است كه مي توان نمونه آن را ظرفيت بالا جهت تحقيق و پژوهش همچون تاريخ، افراد، جامعه، فرهنگ، زبان و بررسي همه جوانب، واقع گرا بودن، خلاقيت در تدوين با هدف افزايش جاذبه در مستند و ... دانست.

وي سه عنصر مهم در جذابيت مستند را صداقت (چه شيرين چه تلخ)، اطلاع رساني و آگاهي دادن (رسالتي كه هر فيلمي دارد خصوصا مستند) و تحريك ذوق و زيبايي شناختي مخاطب دانست.

** انجمن سينماگران جوان دماوند داراي بيش از 13 سال سابقه

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دماوند به انجمن سينماگران اين شهر اشاره كرد و گفت: اين انجمن از سال 81 تاسيس شده و اقدامات ارزشمندي را طي اين سالها به اجرا رسانده است كه مي توان نمونه آن را ساخت حدود 30 فيلم كوتاه، داستاني و مستند، برگزاري چندين دوره نمايشگاه عكس، برگزاري چندين دوره همايش عكاسي، همكاري در دو جشنواره فيلم و عكس طريقت و سيب دماوند و همچنين برگزاري كلاس هاي متعدد در زمينه عكاسي، فيلم برداري، فيلم نامه نويسي و كارگرداني دانست.

وي مستند 'اينجا دماوند هست' را يكي از محصولات ارزشمند انجمن سينماگران جوان عنوان كرد و گفت: اين مستند از سال 91 آغاز به توليد شد كه لازم است از مديران گذشته اين نهاد فرهنگي و نيز شهرداري و شوراي اسلامي شهر كه همكاري و حمايت هاي بسياري داشتند، تقدير و تشكر كرد.

مقدم به مستند 'گنبد گيتي' پرداخت و بيان كرد: اين مستند نيز با هدف معرفي جاذبه هاي گردشگري و توريستي دماوند در حال تدوين و فيلم برداري است كه اميد داريم تا پايان سال نيز به اتمام برسد.

اين مقام مسوول از عوامل مستند 'اينجا دماوند است' همچون كارگردان اين مجموعه مجيد رحيمي و ديگر عوامل كارشناسي و هنري همچون دكتر علمداري، حجت الاسلام آقايي و نصرتي و نيز ابراهيم علمداري و همچنين رمضان بصيرت تقدير و تشكر كرد.

وي انجمن سينماگران جوان را يكي از پوياترين انجمن در بين انجمن هاي تحت نظارت اداره ارشاد دماوند دانست و خاطرنشان كرد: در طي سال هاي گذشته اقدامي با هدف معرفي شهر دماوند صورت نگرفته بود كه با ساخت اين دو مستند به همت نيروهاي بومي مي توان در توسعه و تقويت زيرساخت هاي گردشگري منطقه گامي موثر برداشت.

تهرام/7246/ 699
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ