۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81313105
T T
۰ نفر

همدان-ايرنا-نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: مجمع خيرين حمايت از بنيان خانواده در اين استان تشكيل شود.

به گزارش ايرنا آيت الله 'غياث الدين طه محمدي' روز دوشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان همدان افزود: هدف از تشكيل اين مجمع تسهيل ازدواج و جلوگيري از روي دادن طلاق در استان است.

وي اظهار داشت: در كميته اي توانمند براي بررسي زواياي مختلف، مساله ازدواج آسان بايد به بخش هاي مختلف تقسيم شده و در نهايت جمع بندي شده و رسيدگي شود.

وي يكي از راهكارهاي تسهيل ازدواج را اختصاص حسينيه ها به برگزاري مراسم عروسي زوجين عنوان كرد و گفت: بيش از يكصد حسينيه در سطح استان وجود دارد كه با پول مردم ساخته شده و بايد در اختيار مردم قرار گيرد.

امام جمعه همدان يكي ديگر از موانع ازدواج را مشكلات فرهنگي دانست و گفت: توقع بالاي افراد براي داشتن امكانات زياد در ابتداي زندگي از مهمترين موانع افزايش ازدواج است.

محمدي افزود: همچنين يكي ديگر از مشكلات فرهنگي، كاهش رغبت جوانان به ازدواج در نتيجه افزايش امكانات و ابزار برقراري روابط نامشروع در جامعه است.

وي اظهار داشت: امروزه با وجود امكانات مناسب، جوانان براي فرار از هزينه هايي نظير نفقه و مسكن از ازدواج دوري مي كنند.

وي تاكيد كرد: ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بايد به گونه اي فعاليت كند كه براي تنوع طلبي افراد مانع ايجاد كرده و افراد را مجبور به ازدواج كند.

مديركل آموزش و پرورش همدان نيز گفت: موانع افزايش ازدواج بايد در دو مقوله اقتصادي و فرهنگي بررسي شده و هركدام جداگانه ارزيابي شود.

'عبدالرضا فولادوند' افزود: در حال حاضر شمار زيادي از شهروندان در دلايل مختلف رغبتي به ازدواج ندارند كه ناتواني متوليان فرهنگ براي ساماندهي امور و يا تاثيرپذيري از فرهنگ غرب از مهمترين دلايل آن است.

رييس دانشگاه بوعلي سيناي همدان نيز يكي از موانع ازدواج دانشجويان را نبود خوابگاه متاهلي در استان عنوان كرد و افزود: برنامه ريزي براي احداث خوابگاه متاهلي در استان ضروري است.

'منصور غلامي' افزود: دانشجويان قشري مستعد براي ازدواج هستند بنابراين بايد شرايط را براي ازدواج آنان تسهيل كرد.

نشست شوراي فرهنگ عمومي استان همدان روز دوشنبه با حضور معاون سياسي امنيتي استاندار همدان و متوليان حوزه فرهنگ در دفتر نماينده ولي فقيه در استان برگزار شد.

7521/576

سرخط اخبار استان‌ها