اسقاط 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده تا پایان سال 93/ افزایش مراكز اسقاط

تهران - ایرنا - قائم مقام رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: تا پایان سال جاری حدود 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط و از رده خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجتبی شفیعی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در طول یك دهه گذشته حدود 1.5 میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است.

وی افزود: با تغییر روند خروج خودروهای فرسوده و الزام واردكنندگان به اسقاط در سال جاری میزان اسقاط آنها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در حال حاضر حدود 126 مركز اسقاط خودرو در كشور فعالیت می‌كنند كه در نظر داریم ظرفیت كمی و كیفی آنها را افزایش دهیم.

وی اضافه كرد: اشخاص حقوقی می‌توانند با مراجعه به ادارات صنعت معدن و تجارت استان‌ها مجوز مركز اسقاط را دریافت و سپس با مراجعه به پلیس مركز راهور استان و همچنین ستاد مدیریت سوخت سایر مراحل اخذ مجوز را طی كنند.

وی با اشاره به ارتقا كیفی مراكز اسقاط، گفت: با اعمال استانداردهای بین‌المللی عملیات بازیافت به طور كامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با افزایش مراكز اسقاط یك فضای رقابتی در بین آنها ایجاد شود.

وی از همه سرمایه‌گذاران دعوت كرد با توجه به ضرورت داشتن ضوابط فنی كه در سایت اطلاع‌رسانی ستاد سوخت قرار دارد نسبت به اخذ مجوز اقدام كنند.

قائم مقام رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: در سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو وارد كشور می شود كه به ازای هر دستگاه خودرو به طور متوسط چهار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد، بنابراین هدفگذاری اسقاط 400 هزار دستگاه خودرو در سال 93 محقق می شود.

وی با اشاره به تخلف برخی واردكنندگان خودرو، اظهار داشت: برخی واردكنندگان قراردادهایی را با خریداران امضا كرده‌اند كه براساس آن تعهد شماره‌گذاری خودرو بعهده خریدار گذاشته شده و این در حالی است كه مطابق قانون اولین شماره ‌گذاری خودروی وارداتی تنها برعهده واردكننده است و هیچ خریداری امكان شماره گذاری ندارد.

شفیعی خاطرنشان كرد: محدود كردن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی تاثیری در میزان خودروهای اسقاطی نخواهد داشت.

اقتصام(3)س.ق/2022**1558
۰ نفر