۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 81312354
T T
۰ نفر
رييس انجمن دوستي قطر و ايران: علاقمند به گسترش روابط تجاري با ايران هستيم

رشت - ايرنا - رييس انجمن دوستي قطر و ايران و شوراي شهر دوحه در ديدار با استاندار گيلان گفت: علاقه مند به گسترش روابط تجاري با ايران هستيم و ايجاد بازار ايران در قطر را پيگيري مي كنيم

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'سعود بن عبدا... الها آل حنزاب ' عصر يكشنبه در اين نشست با اظهار خرسندي از حضور در گيلان و بازديد از مراكز گردشگري ، اقتصادي و درماني استان گفت : گيلان استان بسيار زيبايي است كه مي تواند نيازمندي هاي ما در بخش مواد غذايي را برطرف كند .

وي تصريح كرد : ما علاقه مند به گسترش روابط تجاري با ايران هستيم و ايجاد بازار ايران در قطر را پيگيري مي كنيم .

وي با اشاره به ساخت بنادر جديد در قطر گفت : با ساخت اين بنادر، امكان ورود بيشتر و سريع تر مواد غذايي و ساختماني ايران به قطر فراهم مي شود .

نماينده عالي دولت در گيلان نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي هاي استان در حوزه گردشگري دريايي و سواحل زيبا گفت : گيلان آماده همكاري با قطر در زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي در بخش گردشگري سواحل و حمل و نقل دريايي است .

' محمدعلي نجفي' به وجود تنها منطقه آزاد شمال كشور در انزلي اشاره كرد و افزود: مزيت وجود منطقه آزاد به همراه منطقه ويژه اقتصادي آستارا ، موجب افزايش علاقه بخش خصوصي به سرمايه گذاري در گيلان مي شود .

استاندار گيلان ظرفيت توسعه حمل و نقل ريلي و تكميل پروژه هاي راه سازي را موجب استقبال بيشتر سرمايه گذاران عنوان و تصريح كرد: سرمايه گذاري و امكان همكاري در بخش صنايع پتروشيمي نيز در استان وجود دارد .

وي همچنين با برشمردن ظرفيت هاي گيلان در بخش توريسم درماني خاطرنشان كرد : وجود بيش از يك هزار و يكصد پزشك متخصص و فوق تخصص به همراه يك هزار و 400 پزشك عمومي و بيمارستان هاي مجهز، فرصت خوبي براي ميزباني گردشگران كشورهاي حوزه خليج فارس و قطر است.

نجفي همچنين به محصولات كشاورزي گيلان اشاره كرد و گفت : در تأمين مواد غذايي كشور قطر بويژه چاي و برنج با كيفيت زمينه هاي همكاري بسيار فراواني وجود دارد .

رييس انجمن دوستي قطر و ايران و شوراي شهردوحه در رأس هيأتي از اعضاي اين انجمن ، با حضور در رشت با محمدعلي نجفي استاندار گيلان ديدار و گفتگو كرد .ك/2

7296 / 695

سرخط اخبار استان‌ها