۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۴۵
کد خبر: 81311180
T T
۰ نفر
چرا رسانه ملی به مدیرعامل سابق پرسپولیس اجازه صحبت نداد

تهران - ایرنا - «ورزش و مردم»، یكی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران با سی‌وچند سال سابقه ـ همان گونه كه بهرام‌شفیع همیشه می‌گوید ـ ‌ركورد ستودنی در برنامه‌سازی تلویزیونی در خاورمیانه به‌ شمار می‌آید؛ اما مشی و منش این برنامه در چند وقت گذشته، از پافشاری فراوان سازندگان این برنامه برای تبدیل یك برنامه نوستالژیك و دوست‌داشتنی به یك برنامه آزاردهنده و زجرآور خبر داد.

یكی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران با سی‌وچند سال سابقه ـ‌‌ همان گونه كه بهرام‌شفیع همیشه می‌گوید ـ ‌ركورد ستودنی در برنامه‌سازی تلویزیونی در خاورمیانه به‌ شمار می‌آید؛ اما مشی و منش این برنامه در چند وقت گذشته، از پافشاری فراوان سازندگان این برنامه برای تبدیل یك برنامه نوستالژیك و دوست‌داشتنی به یك برنامه آزاردهنده و زجرآور خبر داد.

به گزارش «تابناك»، نمونه بارز این رخداد روز گذشته در برنامه ورزش و مردم اتفاق افتاد؛ جایی كه بهرام شفیع با دعوت از حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در اوج بحران روزهای گذشته این باشگاه می‌خواست پرونده پرسپولیس را در برنامه‌اش بررسی كند. اما این شوی تلویزیونی یك چیز اساسی كم داشت و آن ‌طرف مقابل دعوا بود؛ یعنی علیرضا رحیمی و علی دایی.

البته شفیع در طول برنامه چندین و چند بار اعلام كرد ‌از طرف مقابل دعوا هم خواستیم‌ در این برنامه حاضر شوند، ولی كسی به این برنامه نیامد؛ اما سخنان علیرضا رحیمی كه در یك دقیقه پایانی برنامه روی خط آمد، كاملا مخالف سخنان شفیع بود و او از معطلی یك ساعته برای حضور تلفنی در این برنامه سخن گفت.

ورزش و مردم یكی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است كه بسیاری با آن خاطره دارند و همین خاطره‌بازی ‌موجب شده كه این برنامه به ‌رغم حالت «دورهمی»‌‌اش در سال‌های اخیر، همچنان برنامه مورد علاقه خیلی از ورزش‌دوستان باشد. دیدن چهره بهرام شفیع كه نزدیك به سی و پنج سال هر هفته این برنامه را اجرا كرده، در كنار خاطرات ریز و درشتی كه در سال‌های قحطی فوتبال خارجی به كمك این برنامه برای فوتبالدوستان زنده می‌شود، همچنان رمز بقای ورزش و مردم است؛ اما این برنامه بعضا در سربزنگاه‌های حساس جا می‌زند و آن كاركرد ‌برنامه ورزشی تلویزیونی ‌كه با ساخت نود برای مخاطبان ایجاد شده بود، ندارد.

نمونه‌اش همین هفته بود كه محافظه‌كاری شفیع، پرهیز از دردسر و یا شاید نزدیكی به یكی از جناح‌های دعوای این روزهای پرسپولیس، یك فرصت طلایی را از این برنامه گرفت و مخاطبان، به ویژه پرسپولیسی‌هایی را كه علاقه‌مند به آگاهی از داستان پرسپولیس بودند، ناكام گذاشت؛ جایی كه علیرضا رحیمی اصرار داشت روی خط این برنامه بیاید و حرف‌های سیاسی را بی‌پاسخ نگذارد و در مقابل، شفیع با اتلاف وقت، این فرصت را از او گرفت تا برنامه روز جمعه، برنامه‌ای یكسویه به نفع اعضای هیأت مدیره پرسپولیس باشد.

این نخستین باری نیست كه در برنامه ورزش و مردم‌، رویدادهایی از این دست رخ می‌دهد. اگر خاطرتان باشد در آن برنامه معروف كارلوس كی‌روش، وقتی سرمربی تیم ملی، حسابی از خجالت قلعه‌نویی و كرانچار درآمد ـ به ‌رغم فرصت نزدیك به پانزده دقیقه‌ای برنامه ـ شفیع مانع تماس تلفنی قلعه‌نویی شد تا خدای ناكرده، عنان كار برنامه از دست او بیرون نرود‌.

هرچند ورزش و مردم با سی و پنج سال سابقه و با همین چهره نوستالژیك بهرام شفیع، همان كاركرد خاطره‌بازی را برای ورزش دوستان ایرانی دارد، عملكرد چهره اول این برنامه در سال‌های اخیر و اختصاص آنتن برنامه به كسانی كه فقط خودش دوست دارد و بازی با اعصاب و روان مخاطب، كم‌كم آن را به ‌سوهان روح واقعی تبدیل می‌كند؛ سوهان روحی كه شاید با همین روند همه خاطرات خوب گذشته را نابود كند.

اول ** 1521
۰ نفر