۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81310466
T T
۰ نفر
طبيعت گردي بايد زمينه ساز توسعه اقتصاد محلي باشد

سمنان - ايرنا - دبير كميته ملي طبيعت گردي گفت: طبيعت‌گردي بدون توانمندسازي جوامع محلي و تحول و توسعه اقتصاد محلي، موثر نيست.

'محمدعلي فياضي' روز شنبه در گفت و گويي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مردم محلي بيشترين برخورداري را از منابع طبيعي دارند اما به طور عمده كم برخوردارترين افراد هستند و بايد طبيعت‌گردي عاملي براي متحول كردن معيشت مردم اين مناطق باشد.

وي با تاكيد بر اينكه طبيعت‌گردي بايد با سفر مسئولانه به طبيعت همراه باشد گفت: بر اساس اعلام انجمن اكوتوريسم جهاني سه اصل اساسي شامل آموزش، صيانت و حفاظت از طبيعت و توانمندسازي جوامع محلي در زمينه اكوتوريسم بايد در نظر گرفته شود.

فياضي گفت: كميته ملي طبيعت‌گردي سه اصل مذكور را در دست اجرا دارد كه برگزاري كارگاه ملي آموزش طبيعت‌گردان كشور در استان سمنان از جمله فعاليت‌هاي انجام شده در راستاي تحقق امر آموزش است.

وي با تاكيد بر اهميت آموزش جوامع محلي، تورگردانان و گردشگران، اظهار داشت: جوامع محلي بايد نسبت به داشته هاي خود و نحوه برقراري ارتباط با گردشگر دانش لازم را داشته باشند.

وي گفت: تورگردانان نيز بايد نسبت به هنجارها، آداب و رسوم، صنايع دستي و نحوه زندگي مردم محلي اشراف داشته و گردشگران نيز بايد نسبت به بهره برداري مسئولانه از مواهب طبيعي آشنايي داشته باشند.

دبير كميته ملي طبيعت گردي افزود: چنانچه طبيعت گردي با رعايت اصول طبيعت گردي پايدار انجام شود، زمينه ساز مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها شده و در افزايش نشاط اجتماعي در جامعه و جذب گردشگر داخلي و خارجي موثر است.ك/3

7342/599

سرخط اخبار استان‌ها