۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81310284
T T
۰ نفر
مردم از كیفیت نان راضی نیستند

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه مردم از كیفیت نان راضی نیستند، گفت: از آنجا كه افزایش قیمت نان در دو سال گذشته بر كیفیت نان مشهود نبوده بنابراین نظام اصلاح قیمت نان در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، مجتبی خسروتاج روز شنبه در نخستین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران كه با حضور معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری برگزار شد، تصریح كرد: دولت سالانه 11 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم یارانه پرداخت می كند تا تولید در این بخش با انگیزه باشد.

وی اضافه كرد: قیمت نان در سال گذشته اصلاح نشد و به همین دلیل كیفیت و اندازه نان دچار تغییر شده كه این موضوع نارضایتی مصرف‌ كنندگان را بدنبال داشته است.

خسروتاج قیمت هر كیلوگرم گندم را در سال گذشته یك هزار و 50 تومان عنوان كرد و گفت: در سال گذشته میزان خرید گندم توسط دولت از مرز 7 میلیون تن گذشت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تشكیل كمیسیون های مختلف تخصصی در اتاقهای اصناف، اظهار داشت: با تشكیل این كمیسیون ها در اتاق اصناف، موضوعات و مشكلات اصناف كشور كارشناسانه تر و تخصصی تر مطرح و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینكه شركت های پخش كالا بشدت در حال تغییر و تحول هستند، تصریح كرد: تحولات در عرصه پخش اثرات مستقیمی در حوزه خرده فروشی ها دارد به گونه ای كه بزودی شاهد توزیع و حركت به سمت ایجاد فروشگاه های زنجیره ای خواهیم بود.

خسروتاج با بیان اینكه فروشگاه های زنجیره ای هزینه های توزیع را كاهش می دهد و در كاهش قیمت ها تاثیر مستقیم دارد، اظهار داشت: باید به سمت ایجاد فروشگاههای زنجیره ای و بزرگ حركت كرد و در این كار اصناف می توانند بسیار كمك كنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس با تاكید بر ضرورت حضور اصناف در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، گفت: طی یكسال گذشته، دولت یازدهم توانسته بخش اعظم فعالیت ها را به واحدهای صنفی و بازار واگذار كند تا اصناف بتوانند نقش خود را در حوزه بازار و اقتصاد ایفا كنند.

وی افزود: با توجه به اینكه اتاق های بازرگانی هم اكنون در نظام تصمیم گیری ها حضور دارند، ما معتقدیم باید سعی شود جایگاه مناسبی برای اصناف در نظام تصمیم سازی ها قائل شویم.

خسروتاج سپس در خصوص ضعف مشكل بودجه اصناف، تصریح كرد: به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده از طریق افزایش قیمت نرخ پروانه های صادر شده كسب، برخی از نیازهای مالی رفع شود.

اقتصام(3)1574**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد