۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۷:۳۶
کد خبر: 81305232
T T
۰ نفر
استاندارهرمزگان:علاقمندبه روابط  تجاری با كشورهای همسایه ومسلمان هستیم

بندرعباس - ایرنا- استاندارهرمزگان با اشاره به اینكه این استان به عنوان قطب اقتصادی ایران است گفت: علاقمند به روابط تجاری گسترده با كشورهای مختلف بویژه با كشورهای همسایه ومسلمان هستیم.

به گزارش سه شنبه ایرنا،جاسم جادری در نشستی با مدیران شركت های 'رویال گروپ امارات' و 'هلدینگ مهرگان' اظهار امیدواری كرد: در این سفر با ظرفیت ها، امكانات و توانمندی های گسترده استان هرمزگان آشنا شوید.

وی هرمزگان را دروازه اقتصادی و تجارت ایران دانست و افزود: در مجموع با احتساب جزایر 14 گانه طول سواحل این استان به حدود هزار و 500 كیلومتر می رسد و قرار گرفتن در موقعیتی ژئوپولیتیك در منطقه خلیج فارس و دریای عمان مزیت های بسیاری را برای این استان فراهم كرده و این استان برخوردار ازصنایع دریایی و كشتی سازی است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: شش منطقه ویژه اقتصادی در هرمزگان وجود دارد و علاوه بر مناطق آزاد قشم و كیش، اخیرا ایجاد مناطق آزاد بندرجاسك و جزیره هرمز نیز مصوب شده است.

جادری تصریح كرد: بندرعباس به عنوان یكی از مهمترین قطب های اقتصادی كشور از ظرفیت های صنایع فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، نیروگاه تولید برق و پالایشگاه برخوردار است و همچنین براساس برنامه ریزی ظرفیت تولید فولاد در این استان باید به 10 میلیون تن برسد.

وی با اشاره به ظرفیت های هرمزگان در زمینه صنایع دریایی و شیلاتی، اظهار داشت: در حال حاضر چهار فرودگاه بین المللی در هرمزگان فعال است كه در آینده فرودگاه جاسك نیز به عنوان پنجمین فرودگاه بین المللی خواهد شد و همچنین در این استان محصولات كشاورزی و مركبات در طول چهار فصل سال تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: در دولت تدبیر و امید توجه به سوی جذب سرمایه گذاری بوده است و بر این اساس همایش سرمایه گذاری استان هرمزگان در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان در زمستان سال جاری برگزار می شود.

جادری با اشاره به خواهرخواندگی بندرعباس با شهرهایی در كشورهای چین، تركیه، قزاقستان و عمان، اضافه كرد: برقراری خواهرخواندگی موجب توسعه روابط تجاری و اقتصادی خواهد شد و ما از سرمایه گذاران خارجی و داخلی حمایت خواهیم كرد و آماده كمك به این بخش هستیم.

راه اندازی كارخانه تولید سیمان با سرمایه گذاری رویال گروپ امارات در هرمزگان

در این نشست سلطان المتروشی عضو هیات مدیره شركت 'رویال گروپ امارات' با بیان اینكه حاكمیت كشور امارات به دنبال افزایش ارتباط تجاری با ایران است، گفت: در مجموعه ما 62 شركت فعال است و در حال حاضر شركت ما با هلدینگ مهرگان در ایران ارتباط بسیار خوبی دارد و ما برای سرمایه گذاری در ایجاد یك كارخانه تولید سیمان در سطح بسیار خوب در استان هرمزگان برنامه ریزی كرده ایم.

وی افزود: شركت سیمان طیبه ابوظبی از جمله شركت های ماست كه با همكاری هلدینگ مهرگان قرار است تا دو كارخانه تولید سیمان طیبه مهرگان و طیبه پارس را در شهرستان پارسیان استان هرمزگان در نزدیكی عسلویه راه اندازی كنیم كه درمرحله نخست ظرفیت تولید سه هزار تن سیمان 'پرتلند' كه سیمان خاص و جدیدی محسوب می شود را با استفاده از فناوری های جدید ایجاد خواهیم كرد.

المتروشی ادامه داد: ما برنامه ریزی هایی برای ایجاد یك اتاق بازرگانی متفاوت برای خانم هایی كه در سطح بالای اقتصادی نقش دارند، انجام دادیم كه خانم آشیك به عنوان وزیر فرهنگ پاكستان در شركت ما سرمایه گذاری دارد و فعال است.

عضو هیات مدیره شركت 'رویال گروپ امارات' از مسوولان استان هرمزگان برای انجام مذاكرات بیشتر و فراهم شدن زمینه همكاری در بخش های مختلف و ایجاد ارتباط بیشتر با مجموعه 'رویال گروپ امارات' دعوت رسمی كرد.

همچنین در این نشست توضیحاتی پیرامون فعالیت های هلدینگ مهرگان و فعالیت این مجموعه برای راه اندازی كارخانه سیمان با همكاری سیمان طیبه ابوظبی در استان هرمزگان مطرح شد.

سرخط اخبار استان‌ها