۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۳۲
کد خبر: 81303998
T T
۰ نفر

خدایا به حق امام رضا (ع) شفایش بده

۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۳۲
کد خبر: 81303998
خدایا به حق امام رضا (ع) شفایش بده

قروه- ایرنا- دخترك زار زار گریه می كرد اشك هایش قطع نمی شد وضعیت نگران كننده بود در آن همهمه جمع كه شوق دیدار بیرق امام را داشتند دیدن فاطمه و بغض تركیده اش هزاران فكر در دل روانه می داشت چه شده است كه در روز میزبانی بیرق امام رضا و مباركی تولد آن امام، فاطمه این چنین می گرید.

به گزارش ایرنا، بی درنگ پیش رفتم آن گونه كه به قول سهراب مبادا تركی بردارد چینی نازك تنهایی را، آرام آرام نگاهمان كه به یكدیگر گره خورد از او جویای حال شدم و فاطمه با كلام بریده و در لابه لای هق هق گفت كه برادر شش ساله اش به شدت مریض است و از امام طلب شفاعت می كند در دلم جوشی خروش گرفت، خروشی كه به دیوار دلم چنگ می انداخت كه راهی به بیرون پیدا كند ناگهان بغضم تركید و اشك های فاطمه بود كه روح مرا نیز به پیشگاه ضامن آهو برد جایی كه سكوت است در هیاهوی جمع و غوغایی است در سكوت ذهن.

بعد از گذشت روزگار، حال تو میزبان ما هستی؛ تو میزبان گریه‌ها و نیازها؛ غم‌ها و دلتنگی‌های ما هستی.

تو كه غریبی را احساس كرده‌ای! حال غریبه‌ها به آستان كرم تو چشم دوخته‌اند و به دستان پر مهرت توسل كرده‌اند.

بیرق مبترك بارگاه رضوی كه از پنجشنبه هفته گذشته وارد استان كردستان شد به میان عاشقان امام هشتم در قروه آمد و دلدادگان و عاشقان امام هشتم همانند گذشته استقبال پرشوری از خدام بارگاه و بیرقش كردند.

نماینده ولی فقیه در كردستان در مراسم استقبال از بیرق امام رضا(ع) و تكریم امامزاده سید ابوطالب قلعه مشهور به پیر بابا گفت: امام رضا(ع) در بیان معارف اسلامی آنقدر مطالب دارد كه همچون نیاكان وارسته‌‏اش، از مقام علمي والایي برخوردار بود، تا آن جا كه وی را عالم آل محمد (ص) لقب داده‌اند.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی افزود: با وجودی‌ كه مأمون با برگزاری این قبیل مناظرات علمی می‌خواست علم امام را زیر سؤال ببرد و وجهه علمی ایشان را بین مردم تضعیف كند اما بعد از هر مناظره طرفین مناظره به علم و توانایی امام رضا(ع) پی برده و به وی متمایل می‌شدند.

وی با بیان اینكه ویژگی‌های شخصیتی امام رضا (ع) بهترین الگو برای عاشقان اهل بیت است، افزود: اگر امروز پیر و جوان، زن و مرد و كودكان در گرما و سرما در سربالایی و پا برهنه برای استقبال از بیرق امام رضا لذت می برند و ایجاد خستگی و پشیمانی نمی كنند چرا كه توفیق در چنین مراسمی شكر است.

به گفته وی ابراز عشق و مودت به اهل بیت(ع) باعث نزدیكی به آن ها می شود چیزیی كه اهل بیت می خواهند ما انجام می دهیم.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی تاكید كرد: اگر محبت و عشق انسان ها به اهل بیت خالصانه باشد از اهل بیت پیروی می كند و سعی می كند مانند آن ها حركت می كنند.

وی اظهار كرد: اهل بیت(ع) به دلیل ارتباط قوی با خدا به چنین مقامی رسیدند و شعر و عشق ورزیدن برای اهل بیت ارزش بسیار زیادی دارد و نزدیكی به اهل بیت انسان را به در خانه خدا می برد.

نماینده ولی فقیه در كردستان با اشاره به اینكه عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت سود و منفعتی برای افراد دارد، افزود: نزدیك شدن به خداوند بهشت، سعادت و آرامش را به همراه دارد یاد خدا و ائمه ذكر است و هر انسانی در این راستا حركت كند احساس آرامش می كند.

وی هدف از حضور بیرق متبرك حرم امام رضا (ع) در كردستان را ترویج فرهنگ اسلامی ناب محمدی (ص) و فرهنگ اهل بیت عنوان كرد و گفت: امیدواریم به بركت حضور این بیرق متبرك شده در استان شاهد گسترش و توسعه سبك زندگی اسلامی ایرانی در استان ولایت‌مدار كردستان به عنوان یك الگوی كشوری باشیم.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در كردستان نیز در این مراسم گفت: محبت به اهل بیت دل ها را جلا می دهد و انسان را از گمراهی ها نجات می دهد.

حجت الاسلام مهدی فرزی در مراسم استقبال از بیرق امام رضا در مسجد جامع سریش آباد گفت: شیعه و سنی با تمام ارادت و خلوص به امام رضا (ع) ارادت خاصی دارند.

به گفته وی خیلی از ما چندین سال است كه به مشهد نرفته ایم امروز با بیرق متبرك حرم امام رضا(ع) وعده می كنیم كه وارد حیطه گناه نشویم.

7345/7346

سرخط اخبار استان‌ها