۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81303454
T T
۰ نفر
ظریف: معیار دوگانه در زمینه مبارزه با افراطی گری را نمی پذیریم

مشهد - ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: معیار دوگانه در زمینه مبارزه با افراطی گری را نمی پذیریم و می بایست معیار ثابتی در این بخش وجود داشته باشد.

'محمدجواد ظریف' روز یكشنبه در مصاحبه مطبوعاتی مشترك با وزیر امور خارجه دانمارك كه در مشهد مقدس و در جریان سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برگزار شد افزود: مقابله با افراطی گری نیازمند ائتلاف بین المللی است لذا باید معیارهای دوگانه در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نگاه همه جانبه دولت تدبیر و امید در ارتباط با سیاست خارجی گفت: سیاست دولت تدبیر وامید در بخش سیاست های خارجی همه جانبه است و كشورهای همسایه ما در روابط بین المللی در اولویت قرار دارند.

وزیر امور خارجه افزود: سیاست همه جانبه بدین معنا نیست كه ما برای هر ارتباط با هر كشوری نسخه ای جداگانه تدوین كرده ایم بلكه سیاست ما اولویت بخشی در روابط بین المللی با كشورهای همسایه و دنبال كردن سیاست های یكسان با كشورها است.

وی همچنین گفت: ایران و دانمارك دارای روابط 80 ساله هستند و همكاری های خوبی در این مدت بین دو كشور در مورد مسایل مختلف وجود داشته است.

ظریف در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر با اشاره بر صلح آمیز بودن آن تاكید كرد و گفت: راه حل پرونده هسته ای ایران از طریق مذاكره است.



* تحریم ایران به اقتصاد جهانی زیان وارد كرده است

وزیر امور خارجه دانمارك نیز در این نشست خبری گفت: تحریم جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای اقتصاد اروپا بلكه برای اقتصاد جهانی ضررهایی را به دنبال داشته است.

'مارتین لیدگارد' افزود: ما به مذاكرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خوشبینیم و در این میان دانمارك از سیاست اتحادیه اروپایی در امر مسایل هسته ای ایران تبعیت می كند.

وی در ادامه پیرامون خطر تروریسم در منطقه نیز گفت: باید در زمینه مبارزه با تروریسم ائتلاف جهانی شكل گیرد لذا در این خصوص با وزیر امور خارجه ایران گفت و گوهای مفصلی داشتیم.

وزیر خارجه دانمارك با اشاره به ائتلاف 10 كشور اروپایی بر ضد گروهك داعش افزود: اخیرا اجلاس ناتو در ولز بریتانیا علیه داعش تشكیل شد و گفت و گویی نیز در این اجلاس صورت گرفته لذا امیدواریم از لحاظ عملی نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ائتلاف ما شامل كشورهای آمریكا، ‌فرانسه، انگلیس و دانمارك است كه باید در رابطه با موضوع ضد داعش به دیدگاه كلی برسیم و در صورت نیاز به یكی از ابزارهای نظامی و یا بشردوستانه متوسل می شویم.

وزیر امور خارجه دانمارك مهمترین راهكار مبارزه با داعش را جلوگیری از ارسال پول برای این گروهك تروریستی اعلام و بیان كرد: باید در این زمینه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران وعربستان سایر كشورهای منطقه نیز همكاری كنند.

لیدگارد گفت: در این زمینه صحبت های اختصاصی بیشتری با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یك دیدگاه مشترك خواهم داشت.

2712/7467/660

سرخط اخبار سیاست