۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۰۶
کد خبر: 81297773
T T
۰ نفر
ظریف در رم/ مذاكرات وزیران خارجه ایران و ایتالیا در دستور كار

رم - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه به دعوت وزیرخارجه ایتالیا و برای دیدار و گفت و گو با مقام های ایتالیایی وارد رم شد.

ظریف به دعوت 'فدریكا موگرینی' همتای ایتالیایی و نماینده آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رم سفر كرده و قرار است در باره موضوعات دوجانبه، برنامه هسته ای و تحولات منطقه ای با وی دیدار و گفت و گو كند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران كه به همراه معاونانش از روز دوشنبه گذشته سفر به سه كشور اروپایی بلژیك، لوكزامبورگ و ایتالیا را آغاز كرده است در دیدار اخیر با 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروكسل، در خصوص نحوه پیگیری و ادامه مذاكرات هسته ایران و 1+5 مذاكره كرد.

ظریف روز چهارشنبه با موگرینی وزیر خارجه جوان ایتالیا كه از ماه نوامبر آینده جانشین خانم آشتون خواهد شد دیدار و گفت و گو می كند.

موگرینی كه تا ماه نوامبر آینده، زمان تشكیل كمیسیون اروپا، همچنان وزیر خارجه ایتالیا است ، همواره در جهت حل مساله هسته ای ایران ابراز خوشبینی كرده و معتقد است پس از دستیابی به یك توافق نهایی، اوضاع در منطقه خاورمیانه نیز تغییر خواهد كرد. وی همچنین تاكید دارد كه ایران می تواند نقشی مثبت در ثبات منطقه خاورمیانه ایفا كند.

وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه گذشته در نخستین اظهارات خود به عنوان جانشین كاترین اشتون در مسوولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و در آستانه سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به كشورش نسبت به رسیدن به یك توافق جامع میان ایران و 1+5 در خصوص برنامه هسته ای صلح آمیز تا ماه نوامبر 2014 ابراز امیدواری كرد.

اروپام*4*461 **5981

سرخط اخبار جهان