۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81297248
T T
۰ نفر
برنامه ديدارهاي دوستانه تيم هاي ملي فوتبال در سراسر دنيا

تهران - ايرنا - تيم هاي ملي فوتبال جهان حدود دو ماه بعد از مسابقات جام جهاني 2014، طي روزهاي آينده ديدارهاي دوستانه اي را در سراسر دنيا برابر يكديگر برگزار مي كنند كه در مهمترين آنها آلمان به مصاف آرژانتين مي رود و برزيل با كلمبيا بازي خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، اهميت ديدار آلمان و آرژانتين به خاطر رويارويي دو تيم در فينال جام جهاني 2014 است در حاليكه برزيل و كلمبيا نيز در يك چهارم نهايي جام به مصاف هم رفتند.

علاوه بر اين دونگا براي دومين بار به مربيگري برزيل بازگشته است. خراردو مارتينو نيز بعد از جام جهاني جاي آلخاندرو سابيا را در آرژانتين گرفت در حاليكه تيم هاي ايتاليا و هلند با ورود آنتونيو كونته و گاس هيدينك مربيان جديدي دارند.

مربيگري ژاپن را هم در مصاف با اروگوئه فرد جديدي بر عهده خواهد داشت.

تمديد قرارداد خوزه پكرمن در تيم كلمبيا تا سال 2018، غيبت مسي در بازي با آلمان به دليل مصدوميت و همچنين بازگشت رادامل فالكائو كلمبيايي از مصدوميت از ديگر نكات قابل توجه در بازي هاي چند روز آينده است.

اسپانيا هنوز زير نظر ويسنته دل بوسكه اداره مي شود در حاليكه فرانسه بعد از حذف از مرحله گروهي جام جهاني اولين بازي خود را در پاريس انجام مي دهد.

كره جنوبي بعد از مخالفت برت فان مارويك براي هدايت اين تيم، همچنان بدون سرمربي است. اما در عوض سه مربي داخلي از جمله شين تائه يونگ وظيفه اداره اين تيم را بر عهده خواهند گرفت.

لوييس سوآرز مهاجم تيم ملي اروگوئه كه از مسابقات ملي 9 جلسه محروم است گرچه مي تواند اين تيم را در ديدارهاي دوستانه همراهي كند اما دعوت نشده است.

انگليس براي نخستين بار بعد از بازگشايي ورزشگاه ويمبلي در سال 2007 انتظار كمترين تماشاگر را براي بازي با نروژ دارد و روسيه به عنوان ميزبان جام جهاني 2018 پس از جنجالي كه به دنبال اظهارات ويتالي موتكو وزير ورزش اين كشور در مورد فابيو كاپلو و كادر او به وجود آمد، ميزبان آذربايجان خواهد بود. موتكو گفته است كه كاپلو و كادر او سه ماه حقوق نگرفته بودند.

و در نهايت يورگن كلينزمن سرمربي آمريكا براي بازي با چك از 5 بازيكن كه تجربه بازي ملي ندارند و 10 بازيكن جام جهاني خود دعوت كرده است.



** برنامه ديدارهاي دوستانه چند روز آينده به شرح زير است:

(سه شنبه)

نيجر - اوگاندا

(چهارشنبه)

روسيه - آذربايجان

ليتواني - امارات در اتريش

ايرلند - عمان

دانمارك - تركيه

انگليس - نروژ

اوكراين - مولداوي

مراكش - قطر

چك - آمريكا

لتوني - ارمنستان

ميانمار - فلسطين در فيليپين

فيليپين - چين تايپه

(پنجشنبه)

عراق - پرو در امارات

ازبكستان - اردن

بوسني - ليختن اشتاين

اسلواكي - مالت

بلاروس - تاجيكستان

چين - كويت

سوئد - استوني

كرواسي - قبرس

بلژيك - استراليا

ايتاليا - هلند

فرانسه - اسپانيا

(جمعه )

قزاقستان - قرقيزستان

شيلي - مكزيك

ژاپن - اروگوئه

كره جنوبي - ونزوئلا

برزيل - كلمبيا

(شنبه)

ويتنام - هنگ كنگ

سنگاپور - گينه نو

بوليوي - اكوادور

بروندي - تانزانيا

پاراگوئه - امارات در اتريش

مراكش - ليبي

صربستان - فرانسه

ورزشي**9126

سرخط اخبار ورزش