۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 81292459
T T
۰ نفر
داعش یكی از مصادیق دشمنان اسلام است

تهران - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری، داعش را یكی از مصادیق دشمنان اسلام برشمرد و گفت: برای مقابله با وحشیگری‌های این گروه تروریستی باید یك دفاع، عزم و جهاد ملی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آیت الله «محمدعلی موحدی كرمانی» روز شنبه در همایش «ایران - هابیل - عدالت» افزود: متاسفانه داعش از سراسر دنیا، انسان ‌هایی را به سوی جمعی نادان، احمق و دور از انسانیت و شرف و وجدان جذب كرده‌ است.

وی اقدامات و جنایات این گروه تروریستی را عقیم و ناموفق دانست و ادامه داد: اگر نگوییم جنایات داعش بی‌سابقه است، اما باید گفت كم‌سابقه است.

موحدی كرمانی گروه داعش را متشكل از افراد وحشی و نادان توصیف كرد كه با اهدافی غیرانسانی خود را نابود می‌كنند تا عده‌ای بی گناه دیگر را از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات دشمنان اسلام در زمان پیامبر اكرم (ص) ادامه داد: زمانیكه رسول خدا رسالت خود را اعلام كردند، دشمنان فراوانی بپا خاستند زیرا منافع دنیوی خود را در خطر می‌دیدند. آنها در هر مقطعی تا توانستند جنگیدند و تلاش كردند این نور را خاموش كنند، اما موفق نشدند.

وی تصریح كرد: در مقابل چنین تحركاتی، پیامبر(ص) انسان‌های دین‌ باور و قدرتمندی را تربیت كردند كه این جز از طریق تبیین حقایق قرآن نبود، زیرا هر چه عظمت در جهان اسلام بوجود آمد ریشه در تعالیم قرآن داشته و دارد.



** داعش ساخت آمریكاست

موحدی كرمانی داعش را ساخته آمریكا دانست و گفت: آمریكا خود هم از این گروه می‌ترسد و اخیرا رییس جمهوری این كشور اعلام كرد در صورتیكه منافع ما از سوی این گروه تروریستی به خطر بیافتد به آنها حمله می‌كنیم.



** داعش جرات حمله به ایران را ندارد

وی با بیان اینكه داعش قدرت و جرات حمله به ایران را ندارد خاطرنشان كرد: آنها به سادگی نمی‌توانند وارد كشور شوند، زیرا كوچكتر از آن هستند كه بخواهند ضربه‌ای به ایران وارد كنند.

امام جمعه موقت تهران با تاكید بر تجهیز مسلمانان در مقابل هرگونه حمله احتمالی دشمن اضافه كرد: نیروهای مسلح باید افراد شجاع و قدرتمند را شناسایی و آنها را مسلح كنند. همانطور كه در ابتدای انقلاب، مردم و كمیته‌ها فعال شده و به میدان آمدند و آموزش نظامی می دادند.

وی با اشاره به شعار سال 93 مبنی «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: چه فرهنگی مهمتر از اینكه كشور در امر دفاع تقویت شود. مساله‌ای كه قرآن نیز آن را مورد تاكید قرار داده است.

به گفته موحدی كرمانی، در صورتیكه دفاع انسان‌های مومن در برابر كفار نبود اثری از عبادت خدا روی زمین وجود نداشت و فساد، قتل و خونریزی كل زمین را فرامی‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه دشمن خواب نیست و هر لحظه برای ما برنامه‌ریزی دارد تاكید كرد: باید هوشیار و برای مقابله با آن آماده دفاع بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این همایش كه به همت بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور كشور) برگزار شد، همچنین از بسته نرم‌افزاری حوادث تروریستی ایران با عنوان «ایران - هابیل - عدالت» رونمایی شد.

اجتمام(3) ** 1880 ** س.ق ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه