۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 81283321
T T
۰ نفر
بیش از هزار طرح در هفته دولت در گیلان به بهره برداری می رسد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در هفته دولت یك هزار و 22 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر یك هزار و 44 میلیارد و 673 میلیون تومان در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدعلی نجفی' روز شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: حوزه های گردشگری، صنعتی، كشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه های روستایی، فضاهای آموزشی از جمله طرح هایی هستند كه در این هفته به بهره برداری می رسند.

وی طرح های بهداشتی و درمانی، مسكن مهر، مددجویان كمیته امداد، بهزیستی، بخشی از طرح های بنیاد مسكن، حمل و نقل را از دیگر موارد قابل بهره برداری در هفته دولت عنوان كرد.

استاندار گیلان خاطر نشان كرد: این هفته برخی از طرح های بخش خصوصی كه بخشی از اعتبارات خود را از تسهیلات دولتی دریافت كرده اند، بهره برداری می رسند.

نجفی اظهار كرد: این طرح ها بر اساس اعتباراتی است كه در بخش عملكردی و خدمات دولت محسوب نمی شود اما بخش عمده ای از اعتبارات آن از محل تسهیلات و اعتبارات دولتی تامین می شود.

وی میزان این تسهیلات دولتی در طرح های آماده بهره برداری بخش خصوصی در این هفته را بالغ بر 350 میلیارد تومان ذكر كرد و افزود: برای نمونه شركت مخابرات بخش خصوصی محسوب می شود كه تمامی اعتبارات و امكانات آن از دولت جدا شده است.

نجفی طرح های سد آیت الله بهجت، فولاد، كشتارگاه و لوازم طبی و مخابرات را از جمله طرح های آماده بهره برداری در این هفته عنوان كرد.

وی به دستاوردهای دولت در استان گیلان ظرف یكسال گذشته اشاره كرد و گفت: مدیریت مناسب بحران برف در مقایسه با برف سال های 83 و 86 و نیز استان های همجوار، یكی از بزرگترین دستاوردهای دولت در استان است.

نجفی توجه به بخش های خدمات، عمران، كاهش تورم و رونق اقتصادی و اشتغال را از دیگر محورهای كارهای انجام شده استان پس از استقرار دولت یازدهم برشمرد و گفت: اكنون شماری از راه های روستایی و مناطق شهری آسفالت شده و یا در حال آسفالت شدن است.

استاندار گیلان با اشاره به خشكسالی كم سابقه در استان افزود: امسال آب مورد نیاز اراضی شالیزاری 20 تا 30 درصد كمتر از سال های گذشته بوده كه با مدیریت هماهنگ و یكپارچه در استان، تمامی اراضی زیركشت رفت.

وی تصریح كرد: وقتی عزم ملی و مدیریت جهادی را مطرح می كنیم باید مدیران در میدان حضور داشته باشند و با سخنرانی كردن صرف نمی توان كار انجام داد.

استاندار گیلان عملیات جمع آوری آب های سطحی در چندین شهر استان و كلانشهر رشت را از جمله دیگر اقدامات كلان برای استان در یكسال گذشته عنوان كرد و افزود: این طرح در چندین نقطه در استان اجرا شده و در حال اجراست.

نجفی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل در گیلان یادآور شد: مطالعه و ساماندهی سواحل دریا برای خدمات و رفاه به گردشگران و اشتغالزایی در این استان به جد دنبال و پیگیری می شود.

وی با تاكید بر ضرورت فراهم ساختن تمامی زیرساخت ها و امكانات برای گردشگران تصریح كرد: حضور 6 میلیون و 350 هزار نفر گردشگر در پنج روز عید نوروز و افزون بر 2 میلیون و 460 هزار نفر در دو روزه تعطیلات اخیر در این استان بی سابقه بوده است.

نجفی ادامه داد: باید برای رفاه و رضایت گردشگران و اشتغالزایی، در ساماندهی سواحل از تمامی امكانات بهره بگیریم.

وی بهره برداری از سدهای لاستیكی برای مهار آب بارندگی های فصلی، اختصاص 20 میلیارد تومان برای سایت نفت و گاز رودسر و خرید زمین برای احداث این سایت را از دیگر اقدامات دولت طی مدت یاد شده عنوان كرد.

استاندار گیلان موضوع پسماندها را یكی از موضوعات قابل اهمیت در استان دانست و گفت: روزانه بین 600 تا 800 تن زباله در روستاها تولید می شود كه باید برای مدیریت این معضل، فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به قرارداد خرید زباله سوز در رشت با اعتبار 11 میلیارد تومان تصریح كرد: برای خرید زباله سوزهای دیگر در استان، برنامه ریزی شده است.

نجفی ادامه داد: كاهش بیكاری و كسب رتبه اول بهبود فضای كسب و كار بر اساس آمار مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از جمله دستاوردها و موفقیت های دولت بوده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار 160 میلیارد تومان برای نخستین بار در بخش محصول راهبردی چای گفت: یكصد میلیارد تومان از این مبلغ برای خرید برگ سبز چای اختصاص داده شده كه تاكنون 85 میلیارد تومان آن به كشاورزان پرداخت شده است.

نجفی حضور در مزار شهدا با حضور خانواده معزز شهیدان و مدیران كل، یادواره شهدای كارمند، تجلیل از كارمندان دولت، حضور مسوولان در بخش های مختلف و نشست های خبری برای تبیین دستاوردهای دولت در بخش های مختلف را از برنامه های هفته دولت برشمرد.

از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

7296 / 695/ 2025
۰ نفر