۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81282773
T T
۰ نفر

پنتاگون: راهبرد نظامی ایران دفاعی است

۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81282773
پنتاگون: راهبرد نظامی ایران دفاعی است

تهران - ایرنا - وزارت دفاع آمریكا در گزارشی كه به دستور كنگره درباره ایران تهیه كرده، نوشته است: راهبرد نظامی ایران دفاعی است وبا هدف دفع حملات اولیه، اقدام تلافی‌جویانه علیه متجاوز، تاكید بر یك راه حل دیپلماتیك و پرهیز از دادن امتیازات عمده طراحی شده است.

در این گزارش كه در پایگاه هبرگزاری بلومبرگ انتشار یافته، آمده است: دولت ایران برخی ازتاكتیك‌های خود را تعدیل كرده است و پیام رسانی استراتژیك تهران درمورد توانایی‌های نظامی خود از طریق رسانه‌های گروهی، از زمان روی كارآمدن حسن روحانی آرام‌تر بوده است و تبلیغ گسترده در باره رزمایش‌های عمده كه پیش از این امری عادی بود، كمتر شده است.

كنت كتزمن(Kenneth Katzman) تحلیلگر امور خاورمیانه سرویس پژوهشی كنگره آمریكا، در این زمینه به خبرگزاری بلومبرگ گفته است كه گزارش‌های قبلی پنتاگون درباره مقاصد و توانایی‌های ایران پیوسته مشكوك بوده است.

وی در ادامه می‌افزاید: این ارزیابی معقول‌تر است وبه ایران بابت تعدیل رویكرد خود برای كاهش بدگمانی‌های بین‌المللی اعتبار می‌دهد.

به گزارش صدای آمریكا، این كارشناس امورخاورمیانه از اینكه وزارت دفاع ایالات متحده دكترین نظامی ایران را دفاعی توصیف كرده، ابراز شگفتی می‌كند و می‌گوید «هرگز ندیده‌ام وزارت دفاع یا آژانس‌های دیگر آمریكایی در این مورد كه ایران دفاعی است یا تهاجمی این چنین كوتاه بیایند و مسلما با لحن گزارش‌های پیشین بسیار تفاوت داشته و ملایم‌تر است.

ایرانم**1021**1859** اول

سرخط اخبار سیاست