۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81281617
T T
۰ نفر
آیت الله ری شهری: امام صادق (ع) نقشی كلیدی در گسترش دین مبین اسلام داشتند

ارومیه - ایرنا - آیت الله 'محمد محمدی ری شهری ' رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: امام جعفرصادق (ع) نقشی كلیدی در گسترش دین مبین اسلام در دنیا داشتند.

وی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از دانشنامه امام مهدی (عج) كه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در ارومیه برگزار شد، افزود: باید قدرشناس تلاشهای آن امام همام در توسعه اسلام در دنیا باشیم.

وی اضافه كرد:‌حضرت امام صادق (ع) عمر خود را برای پرورش علمای مسلمانان صرف كردند.

وی اظهار كرد: امام مهدی (عج) نیز همچون امام صادق (ع) در همگانی كردن دین مبین اسلام نقش بزرگی را ایفا خواهند كرد.

رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اینكه شیعه و اهل سنت، هشت اشتراك در خصوص موضوع مهدویت دارند، ادامه داد: اعتقاد به حضرت مهدی (عج) اختصاص به شیعه ندارد بلكه در تمام مذاهب اسلامی این موضوع مورد تاكید است.

آیت الله ری شهری در خصوص اشتراكات اهل تسنن و تشیع در خصوص مهدویت گفت: وعده پیامبر در خصوص ظهور منجی، تبار منجی، نام و لقب منجی، زمان ظهور، قیام منجی و پیروزی بر مستكبران جهان، همراهی عیسی بن مریم (ع) با منجی، برپایی عدل و داد در جهان و فراگیر شدن اسلام این مشتركات را دربر می گیرند.

وی، انقلاب حضرت مهدی (عج) را انقلابی فرهنگی عنوان كرد و افزود: اساس این انقلاب بر اساس فرهنگ پایه ریزی می شود و از مهمترین این سیاست ها، ‌توسعه مساجد و مراكز فرهنگی است.

وی اضافه كرد:‌ پیشرفت اقتصادی جامعه، ‌پیشرفت علم و فناوری، عدالت محوری، تقویت روابط اجتماعی بر پایه برادری دینی، مبارزه با ظلم و فقر از جمله دیگر سیاستهای دولت حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

آیت الله ری شهری امروز و فردا میهمان مردم آذربایجان غربی است.

8137/581 / 1539
۰ نفر