۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81273078
T T
۰ نفر
انتخاب رشته بیش از 531 هزار داوطلب/ مهلت انتخاب رشته تمدید نمی شود

تهران- ایرنا- مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش كشور با بیان این كه مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری تمدید نمی شود، گفت: تعداد 531 هزار و 163 نفر تا ساعت 8 صبح امروز (جمعه ) رشته آزمون سراسری خود را انتخاب كرده اند.

دكتر «حسین توكلی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: آخرین مهلت انتخاب رشته و ثبت كد- رشته محل های انتخابی تا ساعت 16 فردا (شنبه 25 مردادماه) است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی شود.

وی افزود: داوطلبانی كه تاكنون انتخاب رشته كرده و نسبت به تكمیل فرم انتخاب رشته اقدام كرده اند نیز می توانند نسبت به ویرایش انتخاب های قبلی تا ساعت 16 فردا اقدام كنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش كشور یادآور شد: داوطلبانی كه در آزمون سراسری سال 93 ثبت نام نكرده اند، ضرورت دارد براساس اطلاعیه این سازمان ضمن ثبت نام، كد- رشته محل های انتخاب شده خود را در فرم انتخاب رشته وارد كنند.

توكلی یادآور شد: آن دسته از داوطلبانی كه پیشتر در آزمون سراسری ثبت نام كرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده اند نیز منحصرا می توانند حداكثر 150 كد رشته محل گروه آزمایشی انتخابی را از بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (كد رشته محل هایی كه صرفا براساس سوابق تحصیلی پذیرش در آنها صورت می گیرد) انتخاب و حداكثر تا ساعت 16 روز شنبه 25 مردادماه كد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت كنند.

وی همچنین اظهار داشت: براساس ضوابط گزینش دانشجو بار دیگر تاكید می شود گزینش در رشته های پزشكی در پردیس ها به طور متمركز انجام می شود و بدیهی است چنانچه داوطلب با توجه به اولویت های انتخابی در یكی از پردیس ها پذیرفته شود، به عنوان پذیرفته شده نهایی در كد-رشته محل تلقی و نام وی به عنوان قبولی در همین كد رشته محل اعلام می شود.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: به همه داوطلبان اكیدا توصیه می شود با توجه به تمامی اطلاعیه های سازمان سنجش درباره اعمال اصلاحات، درباره برخی از موارد مندرج در دفترچه راهنمای شماره 2 اعلام شده و ثبت كد رشته محل های جدید علاوه بر رشته های قبلی نسبت به انتخاب كد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام كنند.

فراهنگ(4)**9129**1336
۰ نفر