۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۱۲
کد خبر: 81272862
T T
۰ نفر
رييس انجمن ارگانيك ايران: دولت از توليدكنندگان محصولات ارگانيك حمايت كند

كاشان – ايرنا – رييس انجمن ارگانيك ايران حمايت دولت از توليد كنندگان محصولات ارگانيك كه تضمين كننده سلامت جامعه هستند را خواستار شد.

به گزارش ايرنا، 'سيد رضا نوراني' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:تمام كشورها تلاش مي كنند تا با بهره گيري از صنايع ارگانيك، جامعه خود را به سوي سلامت سوق دهند.

وي افزود: در گذشته كشور ايران با تقليد غلط از فرهنگ اروپايي در استفاده از كودهاي شيميايي براي افزايش توليدات، دچار مشكلات زياد شده است.

وي گفت: توليد محصولات ارگانيك در ايران از سال 85 شروع شده و اكنون در سطح 81 هزار هكتار اين نوع محصولات در كشور كشت شده است.

نوراني يادآور شد: از سطح كشت محصولات ارگانيك كشور، 43 هزار هكتار مخصوص باغها و بقيه در عرصه هاي طبيعي است.

رييس انجمن ارگانيك كشور با اشاره به اينكه 164 كشور در جهان داراي محصولات ارگانيك هستند، گفت: استراليا با 12 ميليون هكتار سطح كشت اين محصولات در رتبه نخست جهان قرار دارد.

به گفته وي، ايران به دليل توانمندي هاي بالاي جغرافيايي و آب وهوايي مي تواند با افزايش توليد محصولات ارگانيك به جايگاه بالاتري دست يابد.

انجمن ارگانيك ايران از سال 85 تاسيس و در اتاق بازرگاني ايران ثبت شده است.

رييس انجمن ارگانيك ايران با هدف حضور در نخستين نشست تخصصي ˈچالش ها، فرصت ها و راهكارهاي توسعه سرمايه گذاري كاشان بزرگˈ به كاشان سفر كرده است.

اين نشست با حضور جمعي از سرمايه گذاران، فرهيختگان، انديشمندان، اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و مسوولان محلي در دانشگاه كاشان برگزار شد.

565/562/607/1547
۰ نفر