۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81269871
T T
۰ نفر
آیین نامه جدید اداری و استخدامی شهرداریها برای تصویب ارسال شد

تهران - ایرنا - آیین‏ نامه جدید اداری و استخدامی شهرداری‏ها تدوین و با امضای وزیر كشور برای سیر مراحل قانونی تصویب و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارسال شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور افزود:با توجه به اینكه شهرداری ها به دلیل فقدان آیین نامه اداری و استخدامی مصوب، با خلاء قانونی در زمینه ضوابط و مقررات اداری، استخدامی و مشكلات ناشی از این موضوع مواجهند، از این رو، از انتهای سال 92 رفع این مشكل را در دستور كار خود قرار داد و تدوین آیین‏نامه جدید اداری و استخدامی شهرداری‏ها، مشتمل بر 14 فصل و 116 ماده تدوین شد.

«هوشنگ خندان دل» ادامه داد: فصل های این آیین نامه با رویكردی جامع و با ملحوظ نظر قراردادن راهبردهایی نظیر تبیین نقش سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت برای شهرداری‌ها، تعیین، استقرار استانداردها و مدیریت مبتنی بر عملكرد در شهرداری‌ها، برقراری عدالت در جذب، پرداخت و تامین اجتماعی و تاكید بر نتایج به جای فرایندها تهیه و تنظیم شده است.

وی تبیین رابطه سه جانبه شهروندان، شهرداری و كاركنان بر اساس ارزش های اسلامی، توانمندسازی و كارآمدسازی كارمندان شهرداری‌ها در راستای افزایش بهره‌وری، استقرار ساز وكارهای نوین مدیریتی در هدایت و راهبری شهرداری‌ها را سایر محورهای تدوین آیین‏نامه جدید اداری و استخدامی شهرداری‏ها عنوان كرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، توسعه مشاركت بخش‌های تعاونی و خصوصی در جهت تقویت و حمایت از آنان و مشاركت های مردمی، رعایت عدالت استخدامی و انتخاب اصلح و شایسته گزینی، ساختار متناسب، كارا و منطقی و استفاده از فناوری متناسب با ماموریت های مدیریت شهری را دیگر محورهای عمده در نظر گرفته شده برای تدوین این آیین نامه برشمرد.

اجتمام(2) ** 9022 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه