۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81269220
T T
۰ نفر

نهاوندیان: امروز فصل رویش نو در اقتصاد كشور است

۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81269220
نهاوندیان: امروز فصل رویش نو در اقتصاد كشور است

تهران- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این كه نگاه دولت تدبیر و امید نگاه توسعه مردم محور است، گفت: همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از ركود جشنی برای آغاز یك فصل جدید و رویش نو در اقتصاد كشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد نهاوندیان» امروز (سه شنبه) در بزرگ ترین همایش اقتصادی كشور كه با عنوان «تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از ركود» در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: ایرانیان از دیرباز آغاز كاشت و پایان برداشت كشاورزی را جشن می‌گرفتند و جلسه امروز بی‌شباهت به آن نیست. جشن شكر برای به نتیجه رسیدن یك مرحله مهم در برگرداندن ثبات آرامش به اقتصاد كشور.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برآمده از ملت تدبیر و امید است، با مردم باید تدبیر كرد. امید را باید با مردم زنده نگه داشت، باید با مردم برخاست و حركت كرد و با مردم به قله پیروزی رسید.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، این همایش را نمادی از این نگاه مردم محور دانست و گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی می‌اندیشیم مستلزم قیام مردم برای حركت روبه جلو است.

وی خاطرنشان كرد: در حوزه اقتصاد خداوند قوام را بر این قرار داده است كه كار به دست اهل عقل و تدبیر باشد و لازمه اقتصاد مقاومتی هم قیام مردم با تدبیر و امید است.

وی همچنین اظهار داشت: در طراحی سیاست‌های خروج اقتصاد از ركود و آغاز فصل رونق تلاش بر این بوده است كه از نظرات عالمان و عاملان اقتصاد استفاده شود، امروز جمع شده‌ایم كه این سیاست‌ها را تبیین و كار آغاز شود اما بهره‌گیری از نقطه نظرات نخبگان، تازه آغاز شده است. این مجموعه باید مرتبا تكمیل شود و به جلو برود.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح كرد: در این با هم بودن عزم این است كه با هم تدبیر كنیم با هم امید را بیافرینیم و با هم از اعتدال پاسداری كنیم، اینجا نمایندگان فعالان اقتصادی در كنار اندیشه‌ ورزان اقتصادی كمك كنند تا با هم این فصل نو را آغاز كنیم.

وی در پایان سخنان خود برای دعوت از رییس جمهوری برای ایراد سخنرانی این گونه گفت كه جشن با هم بودن، با هم روییدن و با هم رویاندن است. از باغبان این بوستان تدبیر و امید دعوت می‌كنیم تا كلام امیدبخش ایشان را بشنویم و همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از ركود را افتتاح كنند.

همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از ركود روز سه‌شنبه با حضور برخی از معاونین رییس جمهوری، وزرا، استانداران، اندیشمندان و فعالان اقتصادی در سالن اجلاس سران آغاز به كار كرده است.

این همایش در نوبت صبح از سخنرانی رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نفت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس جمهوری، رییس كل بانك مركزی و وزیر راه و شهرسازی بهره می‌گیرد و در نوبت عصر چهار نشست تخصصی درباره سیاست‌های صنعتی تجاری، مسكن و حمل و نقل، نفت گاز و پتروشیمی و اقتصاد كلان برگزار می‌شود.

سیام(3)**1429**س.ق**1336
۰ نفر