۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81268317
T T
۰ نفر

مصرف بنزین 4 میلیون لیتر در روز كاهش یافت

۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81268317
مصرف بنزین 4 میلیون لیتر در روز كاهش یافت

تهران - ایرنا - میانگین مصرف بنزین در هفته منتهی به ١٧ مرداد ماه با نزدیك به ٤ میلیون لیتر كاهش نسبت به هفته قبل، به ٧٣ میلیون لیتر در روز رسید.

به گزارش ایرنا، در بازه زمانی چهارم تا دهم مردادماه امسال، مصرف بنزین كل كشور ٥١١ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بود كه در مقایسه با هفته قبل از آن، ٢٧,٥ میلیون لیتر كاهش داشت.

بیشترین مصرف این فرآورده با ٧٨,٩ میلیون لیتر به روز پنجشنبه (١٦ مردادماه) و كمترین میزان آن نیز با ٦٧.٣ میلیون لیتر به روز جمعه (١٧ مردادماه) مربوط می شود.

شركت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام كرد: از كل بنزین مصرفی دربازه زمانی یادشده (١١ تا ١٧ مردادماه) ٢٢,٨ میلیون لیتر سوپر بوده كه از میانگین مصرف چهار میلیون و ٢٥٠ هزار لیتر این فرآورده حكایت دارد.

در تعطیلات عید سعید فطر(٦ تا ١٠ مرداد) حدود 400 میلیون لیتر بنزین در كشور مصرف شد.

براین اساس، به طور میانگین در ایام تعطیلات عید فطر، روزانه ٨٠ میلیون لیتر بنزین مصرف شده، در حالی كه میانگین مصرف بنزین در ١٢٤ روز نخست سال جاری، ٦٨ میلیون لیتر بوده است.

مصرف بنزین در بازه زمانی ٦ تا ١٠ مردادماه امسال، افزایش ١٢ میلیون لیتری (٢٠ درصدی) را نسبت به كل مصرف چهار ماه اخیر نشان می دهد.

پیش از آغاز ماه مبارك رمضان، میانگین مصرف بنزین در بازه زمانی 11 خرداد (پس از تعطیلی مدارس) تا 7 تیر (قبل از فرارسیدن ماه رمضان) روزانه بیش از 70 میلیون لیتر بوده است و این میزان از 8 تیر تا 4 مرداد با مصرف روزانه 64 میلیون لیتر كاهش یافت.

برای مواجهه با رشد بالای مصرف بنزین در فصل تابستان و آغاز موج جدید سفرها، وزارت نفت اعلام كرده كه بیش از 1.8 میلیارد لیتر بنزین ذخیره شده است.

اقتصام(2)2022**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد