نوسان شاخص بورس از رشد حبابی آن در گذشته و نه سیاست های كنترل تورم ناشی می شود

تهران - ایرنا - یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید: اینكه گفته می شود سیاست های دولت یازدهم در كنترل تورم باعث كاهش شاخص بورس شده، صحیح نیست بلكه علت اصلی آن از رشد حبابی شاخص ها در سال های گذشته ناشی می شود.

غلامحسین شیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: بورس ما در سال های گذشته به صورت بادكنكی و حبابی با رشد قابل توجهی همراه بود كه علت آن هم نبود رونق و كار خاص در واحدهای تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: اما با سیاست هایی مانند كنترل تورم و افزایش تامین خوراك پتروشیمی ها، حباب بورس هم دارد كمتر و به تعادل نزدیك می شود.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: تا زمانی كه رونق به واحدهای تولیدی كه در بورس دارای ارزش هستند، برنگردد و افزایش تولید نباشد، كاهش یا افزایش قیمت در بورس یا شاخص خیلی مهم نیست.

شیری گفت: برنامه دولت در سال 93كنترل تورم و خروج از ركود است كه در كنترل تورم موفق بوده و امیدواریم با برنامه ها و سیاست های مناسب خروج از ركود نیز تحقق یابد.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس تصریح كرد: برای خروج از ركود هم دولت باید به بنگاه های تولیدی توجه كرده و كمبود نقدینگی آنها را رفع كند تا تولید افزایش و از ركود خارج شویم. ضمن آنكه گسترش صادرات غیرنفتی برای خروج از ركود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اقتصام(4)س.م**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد