۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴
کد خبر: 81257643
T T
۰ نفر
سرشماری عمومی كشاورزی در سال 93 برگزار می شود

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی در امور اقتصادی وزیر كشور گفت: سرشماری عمومی كشاورزی از پنجم مهر ماه تا 18 آبان 1393 به مدت 40 روز در تمامی استان های كشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدحسین فروزان مهر» روز یكشنبه در گردهمایی معاونان برنامه ریزی استانداری های سراسر كشور افزود: این سرشماری چهارمین برنامه اجرایی در این زمینه است.

وی یادآور شد: این سرشماری عمومی به دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به اجرا درمی آید.

معاون هماهنگی در امور اقتصادی وزیر كشور با بیان این كه سرشماری عمومی كشاورزی هر 10 سال یك بار در كشور اجرا می شود، خاطرنشان كرد: مسوولیت طرح های آماری با وزارت كشور و نیز مركز آمار ایران است كه البته همكاری تمامی دستگاه های اجرایی در این زمینه الزامی است.

فروزان مهر ادامه داد: استاندارها به عنوان روسای ستاد و فرماندهان و دیگر مدیران برنامه ریزی اقتصادی در این سرشماری كشاورزی نقش عمده دارند.

وی اظهار امیدواری كرد كه در این سرشماری عمومی شاهد تعامل هم افزایی همه دستگاه های ذیربط باشیم.

معاون هماهنگی در امور اقتصادی وزیر كشور همچنین گفت: در این سرشماری اطلاعات كشاورزان اخذ و الكترونیكی ثبت و از این اطلاعات در برنامه ششم توسعه به صورت سامان یافته بهره برداری خواهیم كرد.

فروزان مهر با بیان این كه همه كشاورزان در این سرشماری سهیم خواهند بود، یادآور شد: در این سرشماری مشخص می كنیم در كدام مسیر و در كدام بخش كشاورزی نیازمند كدام الگوی كشاورزی هستیم.

وی اعلام كرد: 12 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی مربوط به كشاورزی است و در این میان 15 تا 16 درصد به شاغلین اختصاص دارد.

فروزان مهر همچنین گفت: وزارت كشور وظیفه خود می داند در كنار مركز آمار مسوولیت خود را به نحو شایسته ایفا كند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین گردهمایی فصلی معاونان برنامه ریزی استانداری ها اشاره كرد و گفت: پس از این گردهمایی در بعد ازظهر امروز جلسه دیگری در چند محور سیاست اجرایی كشور مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی در امور اقتصادی وزیر كشور اظهار داشت: قرار است در جلسه عصر امروز سهم شاغلین بخش كشاورزی تعیین شود و بتوانیم در سال های باقی مانده كارهایی كه نیاز است برای آنها انجام دهیم.

فروزان مهر اظهار امیدواری كرد با اقدامات انجام شده شاهد كاهش دو درصدی نرخ بیكاری در كشور باشیم.

وی همچنین گفت: در ادامه جلسه عصر امروز به تبیین سیاست اقتصاد مقاومتی با مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم پرداخت و برنامه ششم توسعه كشور را برنامه ریزی خواهیم كرد.

سیام(3)**9136**7261**9132**1336
۰ نفر