۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81255050
T T
۰ نفر
محدودیت ترافیكی در جاده قدیم قزوین - رشت اجرا می شود

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه استان قزوین با اعلام محدودیت ترافیكی در جاده قدیم قزوین - رشت و یك طرفه شدن آن، گفت: این محدودیت از هشت صبح فردا (جمعه) آغاز و تا ساعت 24 ادامه خواهد یافت.

سرهنگ بهرام زینعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه روز گذشته سفر كم سابقه به استان های شمالی، ترافیك سنگینی را در مسیرهای شمالی و غربی كشور ایجاد كرد، لذا اعمال محدودیت ترافیكی برای كاهش بار ترافیك بازگشت مسافران در این مسیر اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: این محدودیت شامل تردد تمام خودروها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی است.

زینعلی با اشاره به عادی بودن ترافیك راه های ارتباطی استان قزوین در زمان حاضر، گفت: پیش بینی ما برای فردا ترافیك سنگین در بیشتر راه های این استان بخصوص راه های رشت به قزوین، زنجان به قزوین و قزوین به كرج است.

وی با اشاره به اوج ترافیك در ساعات پایانی روز جمعه، به مسافران توصیه كرد زمان بازگشت سفر خود را به ساعات پایانی فردا موكول نكرده و امروز یا شنبه را برای برگشت انتخاب كنند.

زینعلی یادآوری كرد: با توجه به اینكه خطر تصادف در شب هشت برابر روز است، به رانندگان توصیه می شود ضمن پرهیز از رانندگی در شب، از ایستادن در حاشیه راه ها خودداری و در طول سفر نیز فاصله طولی خود را از خودروهای مقابل رعایت كنند.

این مسوول انتظامی اضافه كرد: رانندگان همچنین در طول رانندگی از صحبت كردن با تلفن همراه و سرنشینان داخل خودرو خودداری و از خوردن و آشامیدن در حین رانندگی پرهیز كنند.

استان قزوین دارای شش هزار و 671 كیلومتر راه است كه از این میزان 217 كیلومتر آزاد راه، 267 كیلومتر بزرگراه، یك هزار و 367 كیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820 كیلومتر راه روستایی است.

627/614/587
۰ نفر