۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81255043
T T
۰ نفر
محدوديت ترافيكي در جاده قديم قزوين - رشت اعمال مي شود

قزوين - ايرنا - رييس پليس راه استان قزوين با اعلام محدوديت ترافيكي در جاده قديم قزوين به رشت و يكطرفه اعلام كردن آن گفت: اين محدوديت از هشت صبح فردا آغاز و تا ساعت 24 ادامه خواهد يافت.

سرهنگ 'بهرام زينعلي' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: طي سه روز گذشته مراجعه سنگين و كم سابقه به استان هاي شمالي، ترافيك سنگيني را در محورهاي شمالي و غربي كشور ايجاد كرد، لذا اعمال محدوديت ترافيكي براي كاهش بار ترافيك بازگشت مسافران در اين مسير اجتناب ناپذير است.

وي افزود: اين محدوديت شامل تردد تمامي خودروها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني مي باشد.

سرهنگ زينلي با اشاره به عادي بودن وضعيت ترافيك راههاي ارتباطي استان قزوين در حال حاضر، افزود: پيش بيني ما براي فردا ترافيك سنگين در بيشتر راههاي اين استان به خصوص محورهاي رشت به قزوين، زنجان به قزوين و قزوين به كرج مي باشد.

وي با اشاره به اوج ترافيك در ساعات پاياني روز جمعه، به مسافران توصيه كرد زمان بازگشت سفر خود را به ساعات پاياني فردا موكول نكرده و امروز و يا شنبه را براي برگشت انتخاب كنند.

زينلي يادآور شد: با توجه به اينكه خطر تصادفات در شب هشت برابر روز است، به رانندگان نيز توصيه مي شود تا ضمن پرهيز از رانندگي در شب، از ايستادن در حاشيه راهها خودداري كرده و در طول سفر نيز فاصله طولي خود را از خودروهاي مقابل رعايت كنند.

اين مسوول انتظامي اضافه كرد: رانندگان همچنين در طول رانندگي از صحبت كردن با تلفن همراه و سرنشينان داخل خودرو خودداري كرده و از خوردن و آشاميدن در حين رانندگي پرهيز كنند.

استان قزوين داراي شش هزار و 671 كيلومتر راه مي باشد كه از اين ميزان 217 كيلومتر آزاد راه، 267 كيلومتر بزرگراه، يك هزار و 367 كيلومتر راه اصلي و فرعي و چهار هزار و 820 كيلومتر راه روستايي است.

627 / 614

سرخط اخبار استان‌ها