۷ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۸
کد خبر: 81254131
T T
۰ نفر
حضور ميليوني مردم در مراسم نماز عيد سعيد فطر در مصلاي تهران

تهران بزرگ - ايرنا- نماز عيد سعيد فطر با حضور ميليوني نمازگزاران در مصلاي تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مراسم نماز عيد سعيد فطر در مصلاي تهران از ساعت 7 صبح سه شنبه با تلاوت قرآن كريم، تواشيح، مداحي، مناحات خواني و تكبيرعيد فطر برگزار شد.

آغازين ساعات صبح امروز(سه شنبه) هر لحظه به جمعيت مومنان در مصلي تهران اضافه مي شود و روزه داران به صورت گروهي و دسته جمعي خود را به اين مكان مي رسانند.

**درب هاي مصلي تهران از ساعت 4 ونيم صبح بر روي مومنين گشوده شد

در اين خصوص رييس ستاد نماز عيد سعيد فطر اعلام كرده بود كه مصلاي امام خميني (ره) در روز عيد سعيد فطر پذيراي بيش از دو ميليون نمازگزار است و نماز عيد فطر نيز ساعت هشت و 30دقيقه صبح اقامه مي شود.

**تمهيدات ويژه امدادي اورژانس تهران براي نمازگزاران عيدسعيد فطر

نيروهاي امدادي مركز اورژانس تهران با تمام توان عملياتي از ساعت 1:00 بامداد روز عيد سعيد فطر در مصلاي امام خميني (ره) مستقر شدند تا خدمات ضروري درماني را به نمازگزاران ارايه كنند كه براي اين مراسم 160 نيروي متخصص فوريت هاي پزشكي تهران به همراه تجهيزات لازم در محل برگزاري نماز عيد سعيد فطر تا پايان اين مراسم حضور داشتند .

**برپايي 150 پايگاه جمع آوري كمك هاي نقدي در پايتخت به مردم مظلوم غزه

غلامرضا گنج آبادي مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران نيز پيش از اين مراسم گفته بود كه اين پايگاه در مناطق مختلف تهران از جمله مصلاي امام خميني (ره) پايتخت مستقر مي شوند تا كمك هاي نقدي مردم مومن و خداجوي تهران را جمع آوري كنند.

وي همچنين از حضور 190 نفر از عوامل امدادي كادر و داوطلب هلال احمر در محدود مصلي و برپايي دو پست امدادي در قسمت بانوان و يك درمانگاه سيار در قسمت آقايان خبر داد.

**آماده باش 150 آتش نشان پايتخت براي ايمني نمازگزاران

150 نفر از نيروهاي سازمان آتش نشاني پايتخت به منظور تامين ايمني شركت كنندگان در مراسم پرشكوه نماز عيد سعيد فطر در آماده باش كامل بسر مي برند و با تمام توان به ارايه خدمات ايمني به نمازگزاران مي پردازند.

**برپايي غرفه هاي فرهنگي و نمايشگاهي در حاشيه مسير مصلي تهران

در اين ميان غرفه روزه اولي ها با ارايه برنامه هايي متناسب با گروه هاي سني كودك و نوجوان در خدمت نمازگزاراني بود كه نخستين عيد بندگي خود را تجربه كردند.

همچنين سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با برپايي دو نمايشگاه عكس و پوستر مادران چشم به راه ويژه مادران شهداي گمنام و حروف نگاري اسماء الحسني با ارائه 40 تابلو در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) مستقر مي باشد.



**حمل نقل عمومي شهرداري تهران به صورت رايگان به مومنين و نمازگزاران

مترو تهران در روز عيد تا ساعت 11 صبح به صورت رايگان و بيش از هزار دستگاه تاكسي به عنوان مكمل ناوگان اتوبوسراني فعال مي باشند.

** تجمع ميليوني نمازگزاران در اطراف مصلاي تهران

بيش از يك ميليون نفر از نمازگزاران از ساعت 7 صبح با حضور در مصلاي تهران نماز عيد سعيد فطر را به امامت مقام معظم رهبري اقامه كردند همچنين در اين ميان شخصيت ها و مردم مسلمان كشورهاي اسلامي با حضور در مصلاي تهران نماز عيد فطر را برپا داشتند.

** پيش قدم شدن براي به موقع پرداخت شدن فطريه

كميته امداد با مستقر كردن صندوق هايي زكات فطريه ، وجوهات نقدي روزه داران و مومنان را براي كمك به مردم مظلوم غزه جمع آوري مي كنند.

همچنين ترافيك سنگين در اطراف مصلاي تهران در مسير خيابان هاي بهشتي و مطهري باعث شد كه مسير منتهي به اين خيابان ها بسته شود و بار ترافيكي به مسيرها و خيابان هاي مجاور راهنمايي شود.

تهرام/7247/7243/ 699*1580
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست