۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81253643
T T
۰ نفر

دو واحد دانشگاه آزاد در اصفهان تجمیع شد

۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81253643
دو واحد دانشگاه آزاد در اصفهان تجمیع شد

اصفهان- ایرنا- واحد پردیس علوم و تحقیقات اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان) تجمیع شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان روز دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: این كار بر اساس بخشنامه جدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی كشور مبنی بر تجمیع واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات صورت گرفت.

احمد علی فروغی ابری افزود: در این طرح، همه واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی در یك شهر در واحدهای دانشگاهی همان شهر تجمیع می شود.

وی با تاكید بر اینكه این كار باعث افزایش كیفیت و نظارت و همچنین به نفع دانشجویان می شود، اظهار كرد: با اجرای این طرح حدود سه هزار دانشجوی واحد پردیس علوم و تحقیقات اصفهان در بیش از 20 رشته مقاطع تحصیلات تكمیلی به دانشگاه آزاد واحد اصفهان پیوستند.

وی اضافه كرد: تعدادی از رشته های این پردیس از جمله رشته های فنی و مهندسی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد واگذار شد.

رییس دانشگاه آزاد واحد اصفهان با اشاره به مشكلاتی كه واحد پردیس علوم و تحقیقات اصفهان داشت، گفت: كمبود استاد و فضای فیزیكی از جمله مشكلات آن بود به طوریكه تعدادی از دانشجویان این واحد به مدت سه سال از امكانات دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) استفاده كردند.

فروغی با بیان اینكه این واحد پردیس، هزینه ای بابت این موضوع به دانشگاه آزاد اصفهان پرداخت نكرد، افزود: از خرداد پارسال دیگر به این واحد برای استفاده از دانشگاه خوراسگان اجازه ندادیم.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طرح تجمیع پردیس ها و واحدهای علوم و تحقیقات را از مهمترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوران مدیریت 10 ماهه خود عنوان كرده است.

حمید میرزاده افزود: صرفه جویی حاصل از كاهش حجم ساختار و تشكیلات اداری دانشگاه، ارتقاء رتبه و رقابت پذیر شدن واحدهای دانشگاهی، بومی گزینی و افزایش ظرفیت دانشجوی كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی از مهمترین موفقیت های این طرح آموزش عالی است.

وی تصریح كرد: از 48 واحد علوم و تحقیقات، تنها هشت واحد از وزارت علوم مجوز داشته اند و 34 واحد آنها فاقد مجوز بوده و براساس بخشنامه وزارت علوم، در مهرماه 93 می بایست تعطیل می شدند كه با اجرای این طرح، این مشكل به صورت كامل حل شد.

همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی، احمد علی فروغی ابری رییس فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان را با حفظ سمت بعنوان سرپرست واحد تجمیع شده اصفهان با پردیس علوم و تحقیقات اصفهان منصوب كرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان دارای بیش از 17 هزار دانشجو است.

ت/7148/ 607
۰ نفر