۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81253040
T T
۰ نفر
رییس سازمان بسیج مساجدومحلات كشور:عملیات مرصاد دردفاع مقدس سرنوشت‏ساز بود

شهرری - ایرنا - رییس سازمان بسیج مساجد و محلات كشور گفت: عملیات مرصاد از عملیات های سرنوشت‏ساز در دفاع مقدس بود كه در آن دلاورمردان سپاه و ارتش با دفع حمله منافقین باعث از هم پاشیده شدن دشمن شدند.

سردار پاسدار حسین بهشتی روز به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروزعملیات افتخارآفرین مرصاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: حماسه‏ سازان بزرگ عملیات مرصاد در سال 67 اقتدار ملت ایران را در منظر جهانیان به اثبات رساندند.

وی با بیان اینكه روزهای جنگ تحمیلی، روزهای سخت و دشواری بود كه بر ملت ایران گذشت، افزود: مقطع پایانی جنگ، مقطع حساسی بود؛ به ویژه كه مردم چهره خبیث منافقان را شناخته بودند و برای ملت ایران بسیار ناراحت كننده بود كه عده‏ ای ایرانی با دشمنان ملت همكاری كنند.

سردار بهشتی تصریح كرد: این نخستین باری بود كه برخی از هموطنان ایرانی غافل با چهره نفاق به آن طرف مرز رفته و با صدام حسین همكاری می‏ كردند و این در طول تاریخ ایران بی‏سابقه بود.

وی خاطر نشان كرد: بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در سال 67 از سوي جمهوري اسلامي ایران و قبل از برقراري آتش بس در خطوط مقدم جبهه، نیروهای بعث عراق بار دیگر شانس خود را براي رسیدن به اهدافي كه در سال 59 در تجاوز به خاك میهن اسلامي و به اصطلاح فتح ۳ روزه تهران داشتند، آزموده و در نهایت شكستي مفتضحانه نصیب خود و حامیانشان كردند.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات كشور اظهارداشت: در31 تیرماه 67 هجوم سنگین دشمن بعثی به جنوب كشورعزیزمان آغاز شد، این تهاجم گسترده با یك نقشه از قبل طراحی شده و با دو هدف انجام گرفت، ابتدا تصاحب بخش وسیعي از مناطق كشورمان و در مرحله دوم سرگرم كردن نیروهاي رزمنده درجنوب و فراهم كردن امكان نفوذ منافقین ازغرب بود. به گونه ای كه همزمان با پشتیباني و حمایت حزب بعث، حمله سازمان یافته اي را از غرب تدارك دیدند و نام فروغ جاویدان را بر آن نهادند.

وی تصریح كرد: رزمندگان بیدار سپاه اسلام نیز همزمان با دفع سنگین این تجاوز در جنوب، با بررسی و ارزیابي شرایط موجود، دامي حساب شده براي انهدام منافقین در منطقه غرب فراهم آوردند.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات كشور ادامه داد: ارتش به اصطلاح آزادي بخش منافقین كه با همه توان خود پا به عرصه نبرد گذاشته بود، به امید فتح تهران و با كمك ارتش بعث عراق، از خطوط مقدم در غرب، حملات خود را آغاز كردند.

سردار بهشتی خاطر نشان كرد: راه براي نفوذ آنان تا نزدیكي باختران باز گذاشته شد و آنها كه تصور مي كردند با هیچ گونه مقاومتي روبرو نیستند، به امید واهی پیروزي پیش مي رفتند، اما دیري نگذشت كه درحلقه محاصره نیروهاي اسلام درآمدند كه تازه فهمیدند راهي جز مرگ و دستگیري و احتمالا فرار، در انتظارشان نیست. این در حالي بود كه نیروهاي بعثي نیز با رشادت دلیرمردان سپاه اسلام و با فضاحت از جبهه جنوب بیرون رانده شده بودند.

وی تاكید كرد: وقتي كه در جنوب، دشمن تار و مار و در غرب حلقه محاصره بسته شد، عملیات غرورآفرین مرصاد آغاز گردید و انتقام جنایات منافقین از تفاله هاي آنها گرفته شد.

به گفته وی عملیات از نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه 4مرداد با رمز مقدس یا علي(ع) آغاز و رزمندگان اسلام تا ظهر آن روز اسلام آباد را كه با حمایت ارتش عراق به اشغال منافقین درآمده بود به محاصره كامل خود درآوردند. ساعاتي بعد سپاه اسلام وارد شهر شده و به پاكسازي آن پرداختند.

وی تصریح كرد: در جریان این پاكسازي تعداد زیادي از جاسوسان و سرسپردگان استكبار كه تعدادشان بالغ بر ۱۱۰۰ جاسوس و خودفروخته بود به هلاكت رسیدند. پس از آن براي انهدام باقیمانده آنان شهر تخلیه شد تا منافقین به طمع اشغال مجدد آن، وارد شهر شوند و این تاكتیك حساب شده نیز موثر افتاد.

سردار بهشتی ادامه داد: روز پنج شنبه ششم مرداد بقایاي نیروهاي عراقي و منافقین به محاصره كامل درآمدند و سركوب و انهدام آنها شروع شد، به طوري كه تا پایان آن روز آمار تلفات منافقین به ۴۵۰۰ كشته و زخمي رسید و شهر اسلام آباد غرب پنجشنبه شب كاملا آزاد و به دنبال آن شهر و روستاهاي اطراف كرند، پاكسازي شد .

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات كشور ادامه داد: نیروهاي ظفرمند و دلیر اسلام تا ظهر روز جمعه هفتم مرداد آخرین مواضع دشمن در شهر كرند غرب را فتح كرده و به سوي شهر سرپل ذهاب پیشروي كردند و تا غروب روز جمعه، غرب كشور از لوث وجود مزدوران منافق پاكسازي شد.

سردار بهشتی افزود: ستاد فرماندهي كل قوا با به دست آوردن اطلاعات به این توطئه شوم پي برده و توسط نیروهاي اسلام با یك برنامه منظم در مناطق مختلف عملیاتي ضمن مقابله با تهاجم ارتش بعث عراق در جنوب، نیروهاي منافقین را در غرب كشور به كلي منهدم كرد.

وی ادامه داد: سپاهیان اسلام با آزاد گذاشتن نیروهاي منافقین كه به انواع سلاح ها مجهز بودند، باعث به دام افتادن آن ها در نزدیكي شهر باختران شدند و موفق شدند كه در مدت ۴۸ ساعت ۴۵۰۰ تن از منافقین را با تمام تجهیزات نابود كرده و تعدادي را نیز دستگیر نمایند.

بهشتی خاطر نشان كرد : در جریان عملیات مرصاد مقادیر زیادي تجهیزات نظامي و اسناد درون گروهي، عكس، پاسپورت، پول عراقي، نقشه هاي كامل شهرهاي ایران و قرص سیانور به دست رزمندگان اسلام افتاد.

وی گفت: منافقین با زمان بندي ۳۳ ساعته و با بهره گیري از ۲۵ تیپ و بیش از ۵ هزار نیرو، قصد داشتند در ۵ مرحله خودشان را به تهران برسانند.

وی اظهار داشت : این مراحل عبارت بود از سرپل ذهاب - اسلام آباد ، اسلام آباد - باختران ، باختران - همدان ، همدان - قزوین و بالاخره قزوین - تهران. آنها حركت در این مسیرها را زمان بندي كرده و تمام مایحتاج مسیرشان را اعم از سوخت و سایر امكانات فراهم كرده بودند.

وي در ادامه گفت: با ورود منافقین به اسلام آباد و تیراندازي هاي وحشیانه، عده اي از مردم با وسایل نقلیه شخصي شهر را تخلیه كرده و به طرف باختران حركت نمودند.

بهشتی اظهار داشت: منافقین قبل از آغاز حمله به ایران، شرایط موجود را این طور ارزیابی مي كردند كه عوارض ناشي از جنگ، ركود اقتصادي، مسائل سیاسي، معضلات اجتماعي، اوضاع خلیج فارس و همچنین براساس شایعات عناصر ناراضي از این مسائل، حكومت در حال فروپاشي است و تنها با یك حركت نظامي می توان ضربه اي را بر پیكر دولت بزنیم تا به آساني فروپاشیده شود.

تهرام 687**1565
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه