۶ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۲
کد خبر: 81252903
T T
۰ نفر
66درصد از آب شرب تويسركان صرف امور غيرضروري مي شود

تويسركان- ايرنا- مدير اداره آب و فاضلاب شهري تويسركان گفت: بيش از 66 درصد از آب شرب مناطق شهري تويسركان در بخش هاي غيرضروري مانند شست و شوي اماكن، استحمام و آبياري مصرف مي شود.

'شمس الله سجاد منش' روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در حال حاضر ميزان 30 درصد از آب توليدي توسط شبكه آبرساني شهري تويسركان به دليل خرابي و فرسودگي لوله ها و شيرهاي آب مشتركان به راحتي هدر مي رود.

وي با بيان اينكه سيستم آبرساني شهر تويسركان با 12 كيلومتر خط انتقال آب و برخورداري از 20 هزار مشترك در شهرهاي تويسركان، سركان و منطقه سرابي از پر هزينه ترين شبكه هاي آبرساني استان همدان است ادامه داد: آب شرب شهر تويسركان از هشت حلقه چاه در دشت فرسفج تامين مي شود.

سجاد منش متذكر شد: تاكنون 13 حلقه فشار شكن بر روي شبكه توزيع آب دو شهر تويسركان و سركان نصب شده تا شاهد جيره بندي و قطع آب نباشيم.

وي يادآور شد: تا اين موقع از سال شاهد قطعي گسترده آب در تويسركان نبوده ايم ولي به دليل حضور مسافران تابستاني و بالا رفتن حجم مصارف عمومي آب در برخي ساعات روز با افت فشار و قطعي مقطعي آب روبه رو بوده ايم.

سجاد منش تصريح كرد: در شرايطي كه به دليل كاهش نزولات آسماني و برداشت هاي بي رويه، منابع آب هاي زير زميني به شدت كاهش يافته، رعايت الگوي اصلاح مصرف آب وظيفه آشكار هر ايراني به شمار مي رود.

شهرستان تويسركان در سال هاي اخير با كاهش ميزان نزولات آسماني در شهرها ، بخش ها و مناطق مختلف خود روبه رو بوده و اين در حالي است كه ميزان ميانگين مصرف آب و ميزان هدررفت آن در اين شهرستان بيش از متوسط استاندارد ملي است.

تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در جنوب كوه الوند است كه از سه شهر، دو بخش و هفت دهستان و مجموع جمعيتي بيش از 102 هزار نفر برخوردار است.

7531/576

سرخط اخبار استان‌ها