۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 81252484
T T
۰ نفر

اراك- ايرنا- رييس راهنمايي و رانندگي استان مركزي گفت: 55 درصد تصادفات منجر به فوت اين استان در سالجاري را عابرين پياده تشكيل مي دهند.

سرهنگ ˈابوالفضل اميدیˈ روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براي كاهش تصادفات عابرين پياده در اين استان نياز به ايجاد زير ساخت هاي مناسب شامل ايجاد پل عابر پياده و زير گذر است.

وي ادامه داد: همچنين 31 درصد تصادف هاي منجر به فوت در اين استان را راكبين موتور سوار تشكيل مي دهند كه با ساماندهي اين دو بخش ، تا 81 درصد تصادفات كاهش مي يابد.

رييس راهنمايي و رانندگي استان مركزي افزود: از ابتداي سال جاري تا كنون شش هزار و 382 دستگاه موتور سيكلت توقيف شده كه ايجاد مزاحمت و عدم استفاده از كلاه ايمني از عمده تخلف هاي آنان بوده است.

سرهنگ اميدي خاطر نشان كرد: در اين مدت 632 دستگاه خودرو با جرايم بالاي 10 ميليون ريال در استان مركزي متوقف شده است.

وي گفت:همچنين از ابتداي سال جاري تاكنون سه هزار و 815 دستگاه خودروي سنگين كه اكثر آنها نارضايتي مردم را در پي داشته اند، اعمال قانون شده اند.

رييس راهنمايي و رانندگي استان مركزي خاطر نشان كرد: در اين مدت برخورد با تخلفات حادثه ساز، ايجاد آلودگي صوتي و عدم استفاده از كلاه ايمني در استان مركزي به ترتيب هفت در صد، 17 درصد و 82 درصد افزايش داشته است.

سرهنگ اميدي ادامه داد: در اين مدت خودروها و موتور سيكلت ها ي نو در شهرستان اراك به ترتيب 68 درصد و شش درصد افزايش داشته است كه اين مهم نياز به ايجاد زير ساخت ها مناسب از طرف مسوولان استاني دارد.

وي استفاده از پاركبان و پاركينگ را از عوامل مهم در كاهش ترافيك در اراك عنوان كرد و گفت: افزايش پاركبانان در نقاط مختلف شهر و ايجاد پاركينگ هاي مناسب تا 30 درصد از ترافيك در سطح كلان شهر اراك را كاهش مي دهد.

رييس راهنمايي و رانندگي استان مركزي يادآور شد: در اين مدت 30 كارگاه آموزشي براي 25 دستگاه اجرايي استان برگزار شده است كه يك هزار و 480 نفر از كارمندان سازمان ها و اداره هاي اين استان تحت باز آموزي قوانين و مقررات رانندگي قرار گرفته اند.

سرهنگ اميدي ادامه داد: همچنين در اين مدت 245 نفر از رانندگان مقصر تحت آموزش قوانين و مقررات رانندگي قرار گرفته اند.

وي خاطر نشان كرد: 45 هزار و 500 هميار پليس از ابتداي سال جاري تا كنون در راهنمايي و رانندگي استان مركزي تحت آموزش قرار گرفته و براي آنان كارت صادر شده است.

رييس راهنمايي و رانندگي استان مركزي از محدوديت هاي ترافيكي به مناسبت عيد سعيد فطر خبر داد و گفت: اين محدوديت ها از ساعت پنج صبح از ميدان هفت تير تا ميدان شهدا، مسجد سيد ها تا پل سبحاني و اطراف مصلاي بيت المقدس شهر اراك اجرا خواهد شد.

رييس پليس راه استان مركزي نيز در اين نشست از اجراي طرح دوم تابستانه در اين استان خبر داد و گفت: اين طرح با هماهنگي و همكاري اداره كل راه شهر سازي، اورژانس، امداد خودرو، سپاه پاسداران و صدا و سيما از هشت مرداد سال جاري تا دو مهر انجام مي شود.

سرهنگ 'مهدي حسني' افزود: اين طرح با هدف ايجاد آرامش و رضايت مندي شهروندان، تسهيل عبور و مرور و افزايش ايمني با استفاده از تمام امكانات و ظرفيت ها اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: : پيش بيني مي شود در اين در طرح با رعايت قوانين و مقررات رانندگي و افزايش سفر و خودرو حوادث رانندگي در جاده هاي استان مركزي كاهش يابد..

سرهنگ حسني يادآور شد: از ابتداي سال جاري تاكنون با اجراي طرح هاي نوروزي و طرح اول تابستان تصادفات منجر به فوت در اين استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته درسطح راه هاي اين استان كاهش 27 درصدي داشته است..

وي محورهاي حادثه خيز استان مركزي را آزاد راه ساوه- همدان، جاده قديم ساوه- تهران، اراك – سلفچگان و محور قديم ساوه - سلفچگان عنوان كرد.

بيشترين علت تصادفات دراستان مركزي واژگوني و خروج، تخطي از سرعت مطمئنه ورانندگي در هنگام خستگي و خواب آلودگي و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه است.ك/2

716/559

سرخط اخبار استان‌ها