۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81249810
T T
۰ نفر
دبيركل مجمع جهاني اهل بيت:سكوت مدعيان حقوق بشردر قبال جنايت صهيونيست ها شرم آور است

اهواز-ايرنا-دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع)،سكوت مجامع جهاني و مدعيان حقوق بشر را ، در برابر جنايات گسترده رژيم صهيونيستي در حق مردم مظلوم فلسطين محكوم ، و آن را شرم آور دانست.

حجت الاسلام 'محمد حسن اختري' در آيين روز جهاني قدس در جمع راهپيمايان اهوازي در مصلاي مهديه اين شهر گفت: در همه جاي جهان، شاهد اعتراض و راهپيمايي مردم آزاده كشورهاي مختلف ، ضد اين رژيم اشغالگر و تروريست هستيم، ولي دولت ها و داعيه داران حقوق بشر و دموكراسي حتي نتوانسته اند با صدور يك بيانيه اين جنايات را محكوم كنند درحالي كه براي زنداني شدن يك جاسوس اين رژيم،آن همه سرو صدا برپا مي كنند.

وي ادامه داد:رژيم صهيونيستي و حاميان آنها، با اين جنايت ها، عمق كينه توزي خود را نسبت به اسلام نشان داده اند، و امروز حاميان جرياناتي مانند تكفيري ها و داعش هم در راستاي اهداف و نيات پليد اين غده سرطاني قدم بر مي دارند.

وي همچنين با انتقاد از مماشات و سكوت سران كشورهاي عرب منطقه در برابر تجاوزات رژيِم صهيونيستي، و كشتار كودكان و زنان مسلمان بيگناه در غزه گفت: آنها نه تنها حتي به مردمشان اجازه برپايي يك راهپيمايي حمايت از فلسطين را نمي دهند، بلكه بنا به اعلام خود اسراييلي ها،در نهان رژيم اشغالگر را در اين سركوب تشويق وترغيب هم مي كنند.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) اظهاركرد:امروز با نگاهي كلي بر روند تحولات منطقه و جهان اسلام به خوبي مي توان دريافت كه جهان اسلام نيازمند رهبري مقتدر و با درايت دارد تا از اين تشتت و تفرقه كه درنتيجه توطئه هاي انگليس و آمريكا و رژيم صهيونيستي، در جامعه مسلمانان به وجود آمده، رها، و توان و جايگاه واقعي خود را باز يابد.

حجت الاسلام اختري افزود: آنان بيش از 50 سال است كه ضد جهان اسلام توطئه مي كنند، و متاسفانه برخي سران كشورهاي عربي هم در راستاي اهداف آنها گام برمي دارند و به مسلح كردن گروه هايي مانند داعش و كمك مالي و اطلاعاتي به آنها مي پردازند.

وي گفت: گروه دست نشانده داعش، مزدور و مجري برنامه هاي ديكته شده آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه است، و برخي بي سواد نسبت به مباني اسلام هم به نام مفتي با عقل مردم بازي، و با حمايت از اين گروهك و حرام دانستن شركت در راهپيمايي روز قدس مبادرت مي ورزند.

وي اظهاركرد:بايد ازآنان پرسيد آيا ريختن خون مردم بي گناه ،جهاد نكاح ،آواره كردن مردم و به خاك و خون كشيدن يك ملت، حلال است؟

سخنران روز قدس در اهواز، همچنين غيرت ديني و هوشياري سياسي مردم خوزستان به ويژه مردم مومن اهواز را ستود و افزود: حضور بسيار پرشكوه اين مردم نشان از درك و آگاهي سياسي بالاي مردم و همت بلندشان دارد، كه به رغم گرماي بسيار زياد هوا و روزه داري، امروز اين حماسه حضور را رقم زدند.

به گزارش ايرنا عشاير غيور و روستاييان خوزستان همپاي مناطق شهري با حضور حماسي و پرشور در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر حماسه اي تاريخي در تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب خلق كردند. آنان با در دست داشتن پرچم ويژه عشيره هاي خود در راهپيمايي روز قدس در آبادان، خرمشهر ، شادگان ،اهواز، دشت آزادگان،و بهبهان شوشتر ، رامهرمز ، دزفول، شوش، انديمشك، و ساير مناطق خوزستان در اين حماسه ملي حضور يافتند.

عشاير بختياري نيز با لباس هاي محلي دوشادوش برادران عرب خود در راهپيمايي امروز شركت كردند و پايبندي خود را به آرمان هاي امام و تبعيت از رهبر معظم انقلاب و حمايت از حقوق مردم فلسطين اعلام كردند.

راهپيمايي روز قدس در اهواز از مقابل مسجد آيت ا... جزايري شروع، و تا مصلاي مهديه اين شهر ادامه يافت.

امروزمردم خوزستان قهرمان از قشرهاي مختلف ،پير و جوان، مرد و زن، كودك و خردسال با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس صحنه هاي زيبايي از ولايتمداري و رشد آگاهي سياسي خود را به نمايش گذاشتند.

643/551/640
۰ نفر