۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81249464
T T
۰ نفر
مردم روزه دار قزوين همصدا با مسلمانان جهان فرياد مرگ بر اسراييل سر دادند

قزوين - ايرنا- همگام با ساير هموطنان، مسلمانان و آزاديخواهان جهان، مردم روزه دار قزوين با حضوري خروشان در راهپيمايي روز جهاني قدس، با ستمديدگان مظلوم فلسطين و زنان و كودكان زخمي غزه با فرياد 'مرگ بر اسراييل' همصدا شدند.

به گزارش ايرنا، مردم ولايتمدار ديار دارالمومنين قزوين با حضور گسترده در راهپيمايي اين روز، بار سر دادن شعارهاي 'اسراييل ننگت باد و آمريكا مرگت باد'، 'اين همه قتل و غارت، جنايت آمريكاست' و 'رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش مي كنيم' خيابانهاي منتهي به مسجدالنبي ميعاد گاه نماز جمعه را طي كردند.

مسيرهاي چهار راه ولي عصر(عج)، خيابان طالقاني، ميدان آزادي، مسجدالنبي(ص) از يك جهت و همچنين مسير ميدان ميرعماد، خيابان نادري، ميدان آزادي، مسجدالنبي(ص) از ديگر سو، مملو از راهپيماياني بود كه آمده بودند همبستگي خود را با مردم غزه و خشم وانزجار خود را از رژيم منحوس صهيونيستي ابراز كنند.

حضور جوانان و نوجوانان دوشادوش مسوولان استاني و با در دست داشتن پرچم فلسطين و پارچه نوشته هايي در محكوم كردن جنايات استكبار جهاني و سكوت مجامع حقوق بشر از صحنه هاي جالب اين راهپيمايي است.

همچنين با وجود گرماي تابستاني بسياري از خانواده ها با به همراه آوردن كودكان خردسال خود در راهپيمايي شركت كردند تا با كودكان بي دفاع، زخمي و يتيم غزه همدردي كنند.

عكاسان خبري نيز ضمن تهيه گزارش هاي تصويري مختلف، تعدادي از خردسالاني را كه سربند 'اي كودك فلسطين حمايتت مي كنيم' را سوژه تصويري خود قرار داده اند.

برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع ' كودكان غزه' و 'جنايات غاصبان فلسطين' از ديگر برنامه هايي است كه در مسير راهپيمايي اجرا مي شود.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نيز طوماري را آماده كرده تا راهپيمايان ضمن نوشتن دلنوشته اي در دفاع از مردم فلسطين، پاي آن را امضا كنند.

مركز فوريتهاي پزشكي نيز با استقرار سه واحد امدادي در ميدان آزادي و مسجد النبي آماده ارايه خدمات امدادي به شهروندان و راهپيمايان است.

هلال احمر و كميته امداد با استقرار صندوق هايي براي كمك به مردم غزه در مسيرها و محل برگزاري مراسم روز قدس، به جمع آوري كمك هاي مردم مومن و روزه دار قزوين اقدام كرده است.

در پايان اين راهپيمايي قطعنامه اي در 10 بند قرائت و با فرياد 'الله اكبر' مورد تاييد راهپيمايان قرار گرفت.

گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرستانها تاكستان، بويين زهرا، آبيك، البرز و آوج حاكي از حضور پر شور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس است.

7390 / 614

سرخط اخبار استان‌ها