۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 81249434
T T
۰ نفر
روز قدس؛ شكوه اجماع حق جویان جهان در حمایت از مظلومان

استان ها - ایرنا - امسال روز قدس شكوهی دیگر در جهان از جمله ایران اسلامی دارد و فریاد مرگ بر اسرائیل حق جویان رساتر و سهمگین تر از سنوات قبل شنیده می شود تا نشان دهد جهانیان همدل و یكصدا با مسلمین، پشتیبان مردم مظلوم فلسطین و غزه فروغلتیده در خون به عنوان پاره تن اسلام هستند.

امروز گره مشت ها محكمتر از هر زمان دیگر است و فریاد مظلومیت مسلمانان فلسطین و محكومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در غزه كه در آن حتی بیمارستان ها نیز آماج حملات ددمنشانه قرار می گیرد، رساتر از هر وقت دیگر از حلقوم راهپیمایان روز قدس در جای جای پهنه گیتی و ایران اسلامی خارج می شود.

امروز فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا طنین دیگری در جهان دارد و ایرانیان به عنوان پیشگامان خلق این دعای برائت همگام با حقیقت پویان نشان می دهند كه همچنان پیشتاز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسدار یادگار امام راحلشان هستند كه آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس و روز حمایت از پاره تن اسلام قرار داد.

خبرنگاران ایرنا در سراسر كشور روایتگر این حضور شكوهمند مردم ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگاران روزه داران تنها ساعاتی پس از راز و نیاز سحرگاهی، خانه ها را به نیت پیوستن به اقیانوس خشم ملت های آزاده و بیان برائت از نژادپرستی و وحشی گری صهیونیست ها ترك كرده اند.

تجمع قطره قطره دل های غمگین از این همه ددمنشی مدعیان حقوق بشر در دنیای مدرن به رودهای خروشانی تبدیل شده است كه با خود میلیون ها مرگ و نفرین برای غاصبان فلسطین حمل می كند.

در همین راستا برخی مقامات لشگری و كشوری برای حضور در جمع راهپیمایان روز قدس به استانهای مختلف سفر كرده اند.

به گزارش ایرنا وزیر دادگستری كه به شیراز سفر كرده است، عمر رژیم صهیونیستی را رو به پایان خوانده و پایداری و مقاومت مردم فلسطین و غزه را نوید بخش سقوط رژیم صهیونیستی برشمرد است.

حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» روز جمعه در فرودگاه بین المللی شیراز به خبرنگاران گفت: جنگ بین رژیم صهیونیستی و مبارازن فلسطینی و غزه یك جنگ غیرانسانی، نابرابر و عاری از همه شاخصه های انسانی و همراه با خشونت است.

در یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویر احمد نمایش همبستگی ملی راهپیمایان روز قدس در شهرهای این استان كه با حركت گروه ها مردمی از صبح امروز و همگام با ملت ایران آغاز شده بود با اجتماع در میعادگاه های نمار جمعه شهرهای استان به اوج خود رسید.

بانگ تكبیر و دعای نفرین مرگ بر اسراییل ،مرگ بر آمریكا در آیین های راهپیمایی روز قدس كه با استقبال پرشور آحاد مردم در شهرهای كهگیلویه و بویراحمد مواجه شده، ظنین انداز است.

چهره ی خون آلود غزه و تالم مردم دیندار و روزه دار از این جنایات فجیع و ضدبشری باعث شد كه به رغم گرمای هوا، نمایش همبستگی در دفاع از قدس شریف امسال با شور و حال دیگری همراه شود كه حضور چشمگیر زنان و كودكان در این مراسم مثال زدنی است.

مردم ولایتمدار استان دارالحماسه بوشهر نیز در روز قدس به عنوان رستاخیز جهانی علیه جنایت های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس، طنین فریادهای مرگ بر اسرائیل خود را با موج های خروشان خلیج فارس همراه كردند و به اقیانوس تنفر و انزجار از صهیونیست های خونریز پیوستند.

در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان، روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، مردم شهرها و روستاهای استان بوشهر از دیلم در شمالی ترین تا عسلویه در جنوبی ترین نقطه، طنین خروش آزادی و عدالتخواهی امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف را فریاد كردند.

مردم روزه دار استان بوشهر در 10 شهرستان و 33 شهر و بسیاری از روستاها در گرمای بالای 40 درجه زیر آفتاب سوزان به صحنه دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمدند.

انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در روز جهانی قدس ضمن حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین، نابودی رژیم جنایتكار صهیونیستی را فریاد زدند.

راهپیمایی مردم روزه دار مشهد از میدان شهدای این شهر آغاز و به سمت حرم مطهر رضوی ادامه یافت.

در این راهپیمایی انبوه شركت كنندگان با فریادهای مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریكا، نفرت و انزجار خود از كشتار مردم مظلوم روزه دار غزه توسط صهیونیست های جنایتكار را محكوم كردند.

آنها با شعارهایی مانند ˈفرموده امام ما چنین است ، حمایت از فلسطین تكلیف مسلمین است ، حمایت از فلسطین سفارش امام است ، اسرائیل زمینگیر كارش دیگر تمام استˈ ، مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به حمایت از مردم مظلوم فلسیطن فرا خواندند.

آری امروز روز جهانی قدس است و جای جای استان سمنان شاهد حضور گام های استوار مردان و زنانی شد كه در دفاع از مظلومیت كودكان، زنان و هزاران بیگناهی كه هر روز و هر شب به دست شمرهای زمان در باریكه غزه به خاك و خون كشیده می شوند فریاد خشم زدند.

شهرهای مختلف استان سمنان امروز حضور گسترده زنان، جوانان و مردانی را به نظاره نشست كه با مشت های گره كرده و فریادهای كوبنده یك صدا جنایات صهیونیست ها را محكوم كردند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر جنایتكاران كودك كش خشم خود را از سكوت و در مواردی حمایت های كشورهای مدعی حقوق بشر و بی تفاوتی سازمان ملل ابراز كردند.

راهپیمایی روز قدس در 19 نقطه این استان برگزار شد و هزاران سمنانی روزه دار در لبیك به ندای رهبر فرزانه انقلاب و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین در هوایی گرم و سوزان به خیابان ها آمدند و یكپارچه جنایت های صهیونیست ها را محكوم كردند.

امروز روز امید است روزی كه با حمایت همه مردم مسلمان جهان بویژه ملت سربلند ایران زمین و مردم دارالمومنین همدان، خونی تازه در رگ های مردم فلسطین جاری شده است.

امروز هیچ یك از هموطنان همدانی در خانه نماند، امروز روز فریاد است روزی كه همه خشم ها و همه بغض های در گلو گیر كرده به فریاد تبدیل شده است.

آری مردم همدان در روز قدس آمدند تا غیرت و مردانگی خود را در حمایت از مظلوم به نمایش بگذارند و همه با هم یك پارچه فریاد شدند تا خشم، نفرت و انزجار خود را به رژیم صهیونیستی اعلام كنند.

مردم استان مركزی نیز روزجمعه با شركت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، نابودی اسرائیل غاصب را فریاد زدند.

راهپیمایان در استان مركزی با سر دادن شعارهایی از جمله اتحاد- اتحاد تنها ره نجات است، وحدت امت اسلامی در مقابله با صهیونیست های جنایتكار و استكبار را خواستار شدند.

مردم اراك در حالی كه از سوی نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك، استاندار این استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسوولان همراهی می شدند به سرداد شعار علیه اسرائیل و آمریكا پرداختند.

شیعه و سنی هم در آذربایجان غربی همزمان با روز جهانی قدس در راهپیمایی باشكوه این روز، نفرت خود را از جنایت های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، با صدای بلند فریاد زدند.

مردم نوعدوست، روزه دار و انقلابی شهرهای مختلف آذربایجان غربی در جمعه آخر ماه مبارك رمضان همچون دیگر مناطق كشور، حضوری حماسی، پرشور و باشكوه در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای امام راحل و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خشم خود را از ددمنشی های رژیم صهیونیستی بویژه در باریكه غزه به نمایش گذاشتند.

.........................................

شیعیان و اهل تسنن استان كرمانشاه هم یك صدا شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریكا سر دادند.

در آیین روز قدس كه از میدان جمهوری اسلامی (شهرداری سابق) به سمت مسجد جامع كرمانشاه برگزار شد، مردم مومن و روزه دار در یك هوای گرم، با شعارهای كوبنده خود به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ساكنان غزه پرداختند.

حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس در كرمانشاه تصاویر مربوط به بیت المقدس را حمل و پارچه نوشته هایی با مضامین و عبارات كوتاه ازجمله ˈاسراییل باید از صفحه روزگار محو شودˈ ، ˈ روز قدس روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستكبران استˈ ، ˈدنیا شاهد سرنگونی ایادی استكبار در منطقه استˈ و ˈروز قدس روز بیداری اسلامی استˈ را در دست داشتند.

مردم مومن و روزه دار استان گلستان نیز كه از جنایات كم سابقه صهیونیست ها در غزه به خشم آمده اند در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان و روز قدس بغض تركانده و یكصدا فریاد مرگ بر صهیونیست سر دادند.

مردم این استان همصدا با سایر مسلمانان گردهم آمده و در خیابان های منتهی به مصلای گرگان با مشت های گره كرده و فریاد مرگ بر آمریكا و اسراییل خشم خود را از آدم كشی مدعیان حقوق بشر ابراز داشتند.

اقشار مختلف مردم گرگان مركز استان گلستان، با در دست داشتن بنرها و پلاكاردهایی در محكومیت جنایات رژیم غاصب اسراییل، و ابراز همدردی با ملت فلسطین، ندای مظلومیت كودكان و زنان غزه را به گوش جهانیان رساندند.

خبرها حاكی است مردم استان البرز نیز امروز با شكوه تر از گذشته به میدان آمدند و با شعارهای كوبنده كشتار كودكان و زنان بی گناه غزه و فلسطین را محكوم كردند.

در این روزها كه قاب تلویزیون ها و شبكه رسانه ای همه بوی خون مظلومان را می دهند، دل های میلیون ها انسان در جای جای جهان و ایران به دردآمد ، از این رو امروز مردم استان البرز یكپارچه به میدان آمدند و یكصدا فریاد مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

مردم انقلابی این خطه از ایران اسلامی با محكوم كردن جنایات صهیونیست ها ، مجامع بین المللی را به دفاع از حقوق كودكان و زنان بی گناه غزه فرا خواندند.

امروز راهپیمایی روز قدس در16 شهر و روستای پرجمعیت استان البرز حال و هوای دیگری داشت و جمعیت به خشم آمده از جنایات رژیم صهیونیستی پرچم ننگین این رژیم جعلی را به آتش كشیدند.

جمعیت میلیونی كلانشهر كرج از میدان شهدا تا مصلای نماز جمعه این كلانشهر فریاد الله اكبر ، مرگ بر صهیونیست و مرگ بر آمریكا سردادند و با محكوم كردن سكوت سران كشورهای عربی و اسلامی در برابر این جنایات، برای حمایت از ستمدیدگان غزه و فلسطین اعلام آمادگی كردند.

مردم چهار محال و بختیاری هم در نیم روز جمعه آخرین ماه مبارك رمضان با سردادن فریاد آرمانی ˈمرگ بر اسرائیلˈ حماسه ضد استكباری و ضد اسرائیلی را پدید آوردند.

در نقاط مختلف چهار محال و بختیاری اقشار مختلف مردم از جمله عشایر بختیاری، ورزشكاران ، بازاریان و كسبه و فرهنگیان و دانشجویان یك صدا جنایات صهیونیست ها در غزه را محكوم كردند.

مردم در این راهپیمایی یك بار دیگر با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران كه همانا استكبار ستیزی و مبارزه با اسرائیل و حامیان اش ، تجدید میثاق كردند و حماسه ای ضد استكباری را به نمایش گذاشتند.

روزه داران خراسان جنوبی نیز امروز همزمان با سراسر كشور با قیام قدسی و حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام كردند.

شهروندان مومن و سخت كوش بیرجندی مركز خراسان جنوبی هم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، كارمند و كارگر، دانشگاهی و روحانی، دانش آموز و دانشجو، كاسب و تاجر، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه راهپیمایی كردند.

مردم مومن و متدین این استان از خانه های خود بیرون آمدند تا با مشت های گره كرده و با خلق حماسه ای دیگر، جهان را نظاره گر خروش خود بر علیه استكبار جهانی كنند.

زاهدان هم كه خود نماد و الگوی وحدت شیعه و سنی در حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی فریاد ظلم ستیزی سردادند.

قشرهای مختلف شیعه و سنی كه در پیشاپیش آنان نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم زاهدان و سراوان در مجلس حركت می كردند، فریاد مظلومیت ملت فلسطین و جنایات صهیونیست ها را سردادند.

در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان فریاد ظلم ستیزی، آزادی خواهی و حمایت از مردم بی گناه و مظلوم فلسطین بویژه غزه، مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه در فضای این استان طنین انداز شد.

اقشار مختلف مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با سردادن شعارهای ˈمرگ بر آمریكا مرگ بر اسرائیل، ملت ما بیدار است از اسرائیل بیزار استˈ انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام كردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر ایران اسلامی امروز آیین های مشابه ای برگزار شده كه نقطه مشترك همه آنها اعلام برائت از ظالمان و دفاع از مظلومان عالم به ویژه آوارگان و مردمان اسیر فلسطین اشغالی بوده است.

1104
۰ نفر