۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۳
کد خبر: 81249167
T T
۰ نفر
كی روش راضی به نصف قراردادایران در آفریقای جنوبی

تهران - ایرنا - رسانه های آفریقای جنوبی به نقل از روزنامه 'كیپ تایمز' نوشتند: كارلوس كی روش به مسوولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی گفته است، اگر نصف مبلغ پیشنهادی ایران را بدهند، درخواست آنها را برای مربیگری در تیم ملی این كشور خواهد پذیرفت.

به گزارش این روزنامه، اگر فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با دستمزد درخواستی كارلوس كی روش موافقت كند، وی روز شنبه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این كشور معرفی خواهد شد.

یكی از مقامات ارشد فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در این باره به روزنامه كیپ تایمز گفته است كه این فدراسیون رسما پیشنهاد خود را به كی روش داده اما به نظر می رسد دو طرف هنوز بر سر شرایط مالی قرارداد به توافق نرسیده اند.

بر اساس این گزارش، فدراسیون ایران بعد از كناره گیری كی روش به دنبال حذف ایران از جام جهانی 2014، پیشنهاد جدیدی ارایه داده است اما سران فدراسیون آفریقای جنوبی و به خصوص دنی جردن، رییس آن، تمایل زیادی به جذب این مربی پرتغالی دارند تا برای دومین بار هدایت تیم بافانا را بر عهده بگیرد.

ظاهرا پیشنهاد ایران 150 درصد بیشتر از پیشنهاد آفریقای جنوبی است و به همین دلیل گفته می شود، كی روش با بیان اینكه تمایل دارد به آفریقای جنوبی برگردد، به فدراسیون این كشور گفته است اگر نصف مبلغ پیشنهادی ایران را هم بدهند، درخواست آنها را خواهد پذیرفت.

این گزارش افزوده است كه مبلغ قرارداد قبلی ایران با كی روش مبلغ 22 میلیون راند (واحد پول آفریقای جنوبی) در سال بود در حالیكه گوردون ایگسوند سرمربی قبلی آفریقای جنوبی حدود 5 میلیون راند در سال می گرفت و قبل از او هم پیستسو موسیمانه حدود 6 میلیون راند در سال دریافت می كرد.

كی روش از سال 2000 تا 2002 سرمربی تیم آفریقای جنوبی بود و توانست این تیم را به جام جهانی 2002 برساند اما قبل از آغاز این رقابت ها به دلیل اختلاف با مسوولان فدراسیون آفریقای جنوبی، از سمت خود كناره گیری كرد.

وی یكی از 14 گزینه مورد نظر فدراسیون آفریقای جنوبی برای مربیگری در تیم ملی این كشور است.

در این فهرست استفن كشی سرمربی نیجریه نیز بعد از موفقیتی كه در چند سال گذشته در این تیم به دست آورده است، از گزینه های نخست به شمار می رود.

جیوانی تراپاتونی، پاتریك كلایورت، روبرتو كارلوس و فابیو كاناوارو از دیگر نام های مطرح شده هستند.

فدراسیون آفریقای جنوبی اعلام كرده است كه سرمربی جدید روز شنبه در زمان معرفی، در این كشور حضور نخواهد داشت.

جردن در این خصوص گفته است: سرمربی جدید تیم ملی آفریقای جنوبی روز شنبه در این كشور حضور نخواهد داشت و مراسم معارفه با حضور وی چند روز بعد برگزار می شود.

ورزشی**9126
۰ نفر