۲ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۴۸
کد خبر: 81249004
T T
۰ نفر

ایلام- ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران محصول باور دینی و فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایرنا، حجه الاسلام والمسلمین سید «محمدحسن ابوترابی فرد» عصر پنجشنبه در آیین سومین سالگرد شهادت شهید هسته ای «داریوش رضایی نژاد» در شهر آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام بیان كرد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان اسلام صاحبان و پاسداران واقعی انقلاب اسلامی هستند و عزت، اقتدار و توانمندی های علمی، سیاسی و اقتصادی امروز نظام ناشی از فداكاری و مبارزه و دفاع جانانه آنان است.

وی افزود: شهید داریوش رضایی نژاد یكی از فرزندان پاك سرشت و با استعداد این سرزمین بود كه با بصیرت دینی و ذكاوت علمی و سیاسی پیام انقلاب اسلامی را به درستی درك كرد و برای پاسداری از این آب و خاك جان خویش را در طبق اخلاص نهاد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ایلامی ها را باوفاترین مردم به آرمان های انقلاب اسلامی عنوان كرد و یادآور شد: به همت و جانفشانی همین مردم و تلاش علمی و از خود گذشتگی فرزندان برومندی مانند دانشمند شهید رضایی نژاد امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود خباثت استكبار جهانی در نا امن كردن منطقه از بالاترین ثبات و امنیت منطقه ای و آبرو و اعتبار در جهان برخوردار است.

ابوترابی فرد، علم را بهترین راهبرد و دانایی و مجاهدت علمی را بهترین سرمایه ملی دانست و اضافه كرد: هیچ ملتی به اوج اقتدار و سرافرازی نمی رسد، مگر اینكه بر سرمایه های سخت و سنگین علمی و نیروی انسانی دانا و توانمند خویش تكیه داشته باشد.

وی جنگ، ناامنی، چپاول و خونریزی را نخستین راهبرد جهان غرب دانست و بیان كرد: حكومت مردمی و اسلامی عراق حاصل قربانی شدن یك میلیون انسان مخلص و مبارز و بی گناه است كه بعد از 200 سال با الهام از انقلاب اسلامی ملت ایران به منصه ظهور رسید، اما اكنون با خیانت های پنهان و آشكار مستكبران جهان و در راس آنها آمریكای جنایتكار، دچار نا امنی و بحران و خونریزی بی سابقه ای از سوی یك گروه ملحد و تكفیری شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاكید كرد: در برهه ای از عمر انقلاب اسلامی كشورهای دارای ثروت و قدرت اجازه تولید و به كارگیری 20 عدد سانتریفیوژ را به ایران نمی دادند، اما امروز به میمنت خون پاك دانشمندان شهید هسته ای و مجاهدت بی بدیل علمی فرزندان انقلاب، تمام قدرت های مطرح جهانی در مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در ژنو قرار گرفته و بر سر تولید و بهره مندی ایران تا 19 هزار سانتریفیوژ به طور رسمی مذاكره می كنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فناوری هسته ای و برتری دانش جوانان متخصص ایران اسلامی، تحول بزرگ پژوهشی و انقلاب بی نظیر علمی است كه با قربانی شدن انسان های متعهد و متخصصی همچون شهید رضایی نژاد به بار نشسته است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، تخصص و دانایی را موفق ترین راهبرد و برنده ترین سلاح امروزی توصیف كرد و گفت: تولید علم بسیار مشكل و دارای فرایندی سنگین و زمان بر است، اما تبدیل دانش به تولید برای توسعه كشور، رفاه اجتماعی، استقلال و بی نیازی جامعه بسی سخت تر و طاقت فرساتر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وضعیت كشور را از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بسیار خوب و امیدوار كننده خواند و اظهار كرد: بیش از دو هزار میلیارد دلار تاكنون برای اصلاح و تقویت زیرساخت های عمومی كشور هزینه شده است كه در تاریخ این مرز و بوم سابقه ندارد.

وی اقتصاد مقاومتی را یكی از راهبردهای امیدوار كننده برای استقلال كشور اعلام كرد و افزود: این سیاست فقط در بین متولیان و دولتمردان رد و بدل می شود و تا به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل نشود، نتیجه آن در جامعه ملموس نخواهد بود.

ابوترابی فرد با تجلیل از شجاعت و مرزداری مردم استان ایلام از جمله شهرستان نخبه پرور آبدانان تاكید كرد: عقیده دشمنان بد سرشت ملت ایران ساقط كردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اما تدابیر حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اندیشه های ناب امام امت (ره) و دشمن ستیزی ملت ایران باعث ناامیدی معاندان و مخالفان و اقرار و اعتراف آنان به ثبات و پایداری و نقش سازنده ایران اسلامی در عرصه های بین المللی شده است.

«داریوش رضایی نژاد» یكی از دانشمندان شهید هسته ای كشور است كه یكم مرداد ماه سال 90 از سوی عوامل رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی در تهران مقابل دیدگان زن و تنها دختر خردسالش به درجه رفیع شهادت نایل آمد. ك/2

7174/540/565

سرخط اخبار استان‌ها